Jump to content

Sailor RT2048 piper/ oscillerer ved sending..

Sleepy84

Recommended Posts

Som tittelen sier så får jeg en høyfrekvent pipelyd når jeg prøver å sende. Pipelyden er så kraftig at den overdøver selve sendingen, og det er så å si umulig og oppfatte hva jeg sier. Har testet med annen antennekabel, men ikke testet med annen antenne..

Er det noen som har vært utfor noe av det samme selv, eller vet hva eventuelt det kan være som er feil..?

Har testet den etter jeg har koblet i fra alt annet elektrisk i båten, og jeg har også gått igjennom strømtilførsel og jording. Akustisk feedback er og utelukket.

Det jeg egentlig sitter og funderer på er om det kan være selve antennen, men da ville jeg tro at det skulle være en forskjell på om jeg sender på 1w eller 25w, men det er det ikke.. Neste ut på listen min er at det er en feil på en av kretsene i radioen, men da hadde det vært fint med innspill fra noen som har drevet med radioreparasjon. Har litt erfaring fra rørforsterkere, siden jeg har bygget og modifisert en del av de, men ikke radio..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...