Jump to content

Hvor mye kjører dere på en sesong?


enter4u

Recommended Posts

Førte aldri nøyaktig timeregnskap over driftstimer i løpet av årene vi hadde Polaren. Men i løpet av 3 sesonger med denne gikk motoren ca 700 timer. Dette gir oss ca 233 timer i året. Ikke det mest interesante med timene etter vår mening. Antall turer / døgn i båten betyr mere for oss enn hvor mye motoren går.

 

I 2004 hadde vi 60 overnattingsdøgn i båten. Håper det kan bli noe av det samme i år også. Det blir spennende for vår del å se hvor mye vi kommer til å seile fremover sesongen på tur. Regner med at det blir en del motordrift også, men kommer ikke til å føre timeregnskap på dette. Årets første overnattingstur kommer til helga. Reiser da mot Søgne / Mandals området, og håper på en fin helg der :wink:

 

 

GeV

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

:cool: Vi hadde gangtid på motoren på 60 timer sist sesong.

ca80% av disse timene var dorgefart.... Ser frem til sesongen som

begynner for oss neste helg. Har pusset ned båten og holder på

å legge lag på lag med lakk ... Dette blir bra ! :seeya:

CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !!

Link to post
Share on other sites

I 2004 hadde jeg 263 gangtimer, 2215 nautiske mil. Av disse 957 i planingsfart. Antallet overnattingsdøgn ble 35. Jeg har lagret sporloggene på GPS mottakeren og i mørke vinterkvelder har jeg gått gjennom disse og sett hvor mye jeg har gått i planingsfart eller kosefart på rundt 6,5 knop som jeg bruker mye.

Året før var det omtrent det samme.

Redigert av TF (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde over 600 kjørte timer ,men det var på hele fjor året da sesongen min er hele året . Blir vel ikke så mange timer iår da dette var første året med "nye" båten .Begynte med overnatting i påsken og holdt på til oktober sånn ca .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

I 2004 hadde jeg ca 200t ,for det meste fisketurer.Her på sunnmøre var torskefisket i år labert(skreien kommer til kysten av sunnmøre rundt påsketider for å gyte)Men likevel noen torsker ble det trossalt ,den største på ca 22 kg tatt på 500g svenskepilk. Så no er det å se frem til mange gode klippfisk måltid.

 

 

mvh 740 c :wink:

Link to post
Share on other sites

Kjørte i 2004 sesongen 134 timer og hadde et snittforbruk på 2,3 liter pr. time. Det tar jo ikke helt av sånn økonomisk.

Til dere som ikke har timeteller, noen små elektroniske er i handelen og de funker jo aldeles utmerket. Det er ikke sikkert at der er plass til den vanlige varianten (rund) på instrumentpanelet. Timeteller sitter nede til venstre i bilde.

 

 

 

Sven A

https://baatplassen.no/bildearkiv/4/4447/Sikringspanel_timeteller.JPG

Redigert av XD3P (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...