Jump to content

Beneteau antares 680 med større motor?

Robåten

Recommended Posts

Antares 680 er så og si den perfekte båt for meg. Eneste minuset er noe lite maks hk den er godkjent for (115) blir litt liten marsjfart da vi har ett stykke å kjøre til hytta. Noen som har prøvd med større motor på denne?

Leste div tester på båten, og de fleste synst motor var litt liten, og merkelig at båten ikke er godkjent for meir hk

Tanken min er at 140-150 hk burde vere perfekt for denne..skulle tippe at toppfarten ville bli 35-36-37? Men spørs jo hvordan skroget vil oppføre seg?

"Vår testbåt, Antares 680 har maks motorstyrke på 115 hk, noe vi synes er litt underlig i denne forholdsvis store og stødige båten som fremstår nærmest som et lite fartøy." http://www.batmagasinet.no/artikkel/hvilken-styrhusbåt-er-best-i-test

Så valget er vel enkelt, DF140A er jo i praksis samme motor som DF115A, bare få tusenlapper mere, og et par tiltrengte knop ekstra.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Jeg har set en Antares 780 heroppe i Grønland, importeret fra Danmark. Den har en 225HK men er godkendt til 150 hk. I Grønland er man glad for ekstra power for tit sejler man med tungt læs og lange afstande. Jeg er selv lige hjemvendt fra en jagttur til Sønder Strømfjord hvor vi sejlede 219 sømil hver vej:)
På Turen hjem er der læs på og en lille motor bliver presset på sådanne en tur.
Jeg tænker også på en Antares 680 men vil have en 150 HK på så en tung båd.

• 10 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...