Ida Marie III Startet 8.August.2014 Link til dette innlegget Startet 8.August.2014 Ligger her på Værlandet og venter på 25 sek.m. Lun havn her. For håpe ferie folket i båt er obs på restene av " Bertha" som er på vei mot Vestlandet ... Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 8.August.2014 Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Gjelder vel egentlig bare hordaland pluss sogn og fjordane.. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Ida Marie III Svart 8.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Tror det slenger innom rett nord for Stadt også... Er fremdeles en del feriebåter ute å seiler, håper de får det med seg... Sitér dette innlegget Link to post
Robåten Svart 8.August.2014 Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Var nede og slengte på ett par ekstra springere, så sover eg ekstra godt når stormen treffer her imårra kveld :) Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 8.August.2014 Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Søndag 6-12 meldes 16m/s på Værlandet. Det er meste vind eg finner. Her inne i Dalsfjorden meldes om maks 5m/s. I tillegg stor fest lørdag kveld :) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 9.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 (redigert) Yr melder full storm , 27sek.m til natten her på Værlandet nå. Får håpe de tar feil.... ups, hørte nettopp meldingen på VHF , melder opp i 30 sek.m i natt, satser på å ligge her.... Flott stille sommer vær nå, stille før stormen ??... Redigert 9.August.2014 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 http://www.nrk.no/hordaland/ekstremvarsel-pa-vestlandet-1.11871092 Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Regina III Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 Ganske hissig! Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 9.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 Noen lenger der sør som har merket vinden nå ? Fortsatt ikke det store trykket her på Værlandet. Har surret båten etter alle kunstens regler.....ligger bare 4 båter her... Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 Ligger på Husnes ,blåser friskt Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 Det blåser rimelig godt her nå (Stavanger), og skal visstnok blåse opp enda mer senere i natt. Heiv på ekstra fortøyninger i begge ender i går kveld. Litt tidlig allerede nå synes jeg, disse ekstrafortøyningene pleier ikke trenges før langt uti oktober. Regner med ting holder, får ikke kommet meg hjem til båten og sjekke ståa før i morgen (festligheter på gang). Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 (redigert) Joda, det er friskt.............. http://www.rogalandsavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=95113 ( Dette er Randaberg utenfor Stavanger ) Redigert 9.August.2014 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 22 sekundmeter i Bakkasund, Austevoll akkurat nå...... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 Og nå merkes det godt i Bergen også! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Seilaren Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 Sender varme tanker til båten i natt.. Vet den ligger trygt, men litt urolig i havnen. Men både båt og eiger har jo opplevd langt verre.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Kjetil1 Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 Litt pussig egentlig. Bor ikke langt unna Viste men tydeligvis litt i le. Har merket vinden rundt huset og ser trærne vaier her. Men ikke såpass at jeg blir bekymret. Ser ned i havna og på båten og alt virker greit her. Får gå ned i morgen og ta en sjekk. Vet at fortøying med springer og slikt er så bra som mulig. Resten er opp til været... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
superman Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 Ligger på Austevoll med guttungen og en kompis av han, visste jo det skulle bli litt vind, men hjelpe meg... Blir våkenatt, dette her. Sykt. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 Tok en tur for å sjekke båten i Stavanger. En strekkavlaster var delt i to. Ellers lå båten fint. Blåste ikke så mye da jeg var der litt før midnatt. Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjuk Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 (redigert) Hadde en runde i båthavnen for en sjekk, frisk vind kan man si[emoji4] Heldigvis alt vel, men stormen er her. Det rister i huset nå! (Bergen) Redigert 9.August.2014 av Båtsjuk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Er i os, blåser godt! Doble fortøyninger og skvalping :-) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Jonas78 Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 (redigert) Forøvrig , pussig å komme i avisen for at man skal overnatte i båten. Er jo ikke akkurat den eneste... http://mobil.bt.no/nyheter/lokalt/article3174165.ece Redigert 10.August.2014 av Jonas78 (see edit history) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
superman Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Jeg også reagerte litt på det der, Jonas. Jeg husker at min far overnattet i båten noen ganger det blåste opp til storm. For meg er jo det ganske naturlig. Akkurat denne gangen skulle jeg dog ønske at jeg lå hjemme i båsen og ikke festet til 7 punkter på land i en fremmed havn med dritten stående rett inn fra siden... Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Ser ut som ( høres ut som ) om ekstremværet er over, for øyeblikket i alle fall. Nesten ikke bevegelse i naboens tre og tørr asfalt utenfor akkurat nå. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Supermann; ja det blåste godt, fikk den inn fra siden jeg og før den snudde litt etter midnatt. Gikk det greit i natt med dere? Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
superman Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Takk som spør, Jonas - vi holdt stand! Men det river og sliter fortsatt godt i båten her jeg ligger. Tror i grunnen ikke vi kunne lagt i en mer ugunstig havn i forhold til vindretningen iallefall. Det har stått rett inn, og gjør det fortsatt. Fikk sove mellom 4 og 6, og skal prøve å få sove litt igjen nå. Var forøvrig ganske skummelt å følge med på VHF i går kveld/natt. De hadde det travelt med å berge båter, gikk meldinger om nødraketter og alt mulig. Tror det gikk bra med alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.