Jump to content

Storm på vei til Vestlandet, fortøy båten din godt...

Ida Marie III

Recommended Posts

Det blåser rimelig godt her nå (Stavanger), og skal visstnok blåse opp enda mer senere i natt. Heiv på ekstra fortøyninger i begge ender i går kveld. Litt tidlig allerede nå synes jeg, disse ekstrafortøyningene pleier ikke trenges før langt uti oktober. Regner med ting holder, får ikke kommet meg hjem til båten og sjekke ståa før i morgen (festligheter på gang).

Litt pussig egentlig. Bor ikke langt unna Viste men tydeligvis litt i le. Har merket vinden rundt huset og ser trærne vaier her. Men ikke såpass at jeg blir bekymret. Ser ned i havna og på båten og alt virker greit her. Får gå ned i morgen og ta en sjekk. Vet at fortøying med springer og slikt er så bra som mulig. Resten er opp til været...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Takk som spør, Jonas - vi holdt stand! Men det river og sliter fortsatt godt i båten her jeg ligger. Tror i grunnen ikke vi kunne lagt i en mer ugunstig havn i forhold til vindretningen iallefall. Det har stått rett inn, og gjør det fortsatt. Fikk sove mellom 4 og 6, og skal prøve å få sove litt igjen nå.

Var forøvrig ganske skummelt å følge med på VHF i går kveld/natt. De hadde det travelt med å berge båter, gikk meldinger om nødraketter og alt mulig. Tror det gikk bra med alle sammen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...