Ida Marie III Svart 10.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Her på Værlandet dundret det inn rett over midnatt, har ikke vært mye blund på øynene i natt. Havnen er jo rene andedammen, men vinden var horibel, trodde en stund den skulle trykke inn vinduene...den dro sjø rett opp i luften som en gedigen støvsuger.. 8 tau stod som fiolinstrenger inn på bryggen her.. Har heldigvis dreid mer vestlig nå, og slakket godt ned... Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Jeg er i Korsfjorden nå H, greit her ute om du tenker deg hjem :-) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
superman Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Takk skal du ha! Jeg skal bare fôre kidsa og så tusler jeg oppover tenker jeg. Får se om det blir kluter eller motor! Sitér dette innlegget Link to post
Mørejet30 Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 http://www.smp.no/nyheter/soere/article10005155.ece Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Begynner å bli lite vind for seiling nå supermann. Siger igjennom Austevoll. Takk for omtanke i natt,friske forhold men hjalp godt med å låne de kjempestore pølsefenderene. Skotten som lå tvers over deg hadde også hatt en tøff natt Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Gjelder vel egentlig bare hordaland pluss sogn og fjordane..Nåja, satt i Hirtshals i går ettermiddag og der blåste så godt at brillene mine blåste til sjøs... Tok Fjordline til Risavika og det var vær så det holdt også så langt sør. Siste tur med hurtigbåten til Kr.sand før den ble innstilt gikk vel i 16 tiden og de fleste ombord der spydde så det holdt (rapport fra en kompis med familie ombord) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
LALUNA II Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 (redigert) Ikke rart de spyr i hurtigbåten mere enn frisk bris slingrer og slenger det noe vilt der så du skal være sjøsterk med den ...hehe Redigert 10.August.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Jonas78 Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Høres ut som dere har hatt det røft supermann og Bergen. Gi litt detaljer på hva som skjedde og hvor dere var? Jeg fikk vinden inn fra siden før den endelig dreide rundt midnatt slik jeg hadde trodd. Kjørte mange fortøyninger, samt et 20 mm 50 meters tau som jeg festet rundt båten på noen andre fortøyningsfester om de på kaien røk. Det rykket og kastet godt i båten. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Bergen Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Ingen dramatikk, men litt stress, vi lå i molohavnen i Bekkjarvik, så lenge det kun var vind gikk det greit, men bygde seg opp endel sjø etterhvert. Fendere ble presset flate mot bryggen og bevegelese i bryggen gjorde at det ble fare for at fendere ble liggende opp på kaien, hjalp nå jeg lånte to kjempefendre. Etterhvert begynte ytterste brygge å forflytte seg, her lå en skotte med været rett inn i siden. Kom etterhvert noen fiskere med spectra og trosser så det ordnet seg. Supermann lå langs moloen med været inn på tvers og sjøsprøyten sto over moloen. Lite søvn på alle i den havnen i natt, men ingen skader på noe :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Ingen dramatikk, men litt stress, vi lå i molohavnen i Bekkjarvik, så lenge det kun var vind gikk det greit, men bygde seg opp endel sjø etterhvert. Fendere ble presset flate mot bryggen og bevegelese i bryggen gjorde at det ble fare for at fendere ble liggende opp på kaien, hjalp nå jeg lånte to kjempefendre. Etterhvert begynte ytterste brygge å forflytte seg, her lå en skotte med været rett inn i siden. Kom etterhvert noen fiskere med spectra og trosser så det ordnet seg. Supermann lå langs moloen med været inn på tvers og sjøsprøyten sto over moloen. Lite søvn på alle i den havnen i natt, men ingen skader på noe :-) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Vi lå i Osøyro, i Midthordland sist natt. Det er en utsatt havn i SØ og den berømmelige LENA fikk veldig godt tak!Fortøyningstrosser av 40 mm terylen, med sertifisert bruddstyrke på 25 tonn fikk virkelig kjørt seg da Rasmus hadde sine verste nappetakk med POSEIDON II.Men vi kan iallefall bekrefte at pullertene på nyekaien er godt festet Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jonas78 Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Jeg lå utenfor Lepsøy og var litt uheldig med retningen frem til midnatt. Bled bedre etter vinden dreide. I bekkjavik må det ha vært stor ståhei om det var mange båter :-) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Jonas78 Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 (redigert) Så litt på kart over bekkjavik. Der må vel vinden ha dreid slik at den stod rett inn rundt midnatt? Poseidon; det tauverket så ut som det hadde fått kjørt seg ja. Hvor lå du? Rett ved utløpet til elven? Redigert 10.August.2014 av Jonas78 (see edit history) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Poseidon Svart 11.August.2014 Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Så litt på kart over bekkjavik. Der må vel vinden ha dreid slik at den stod rett inn rundt midnatt? Poseidon; det tauverket så ut som det hadde fått kjørt seg ja. Hvor lå du? Rett ved utløpet til elven? Jeg lå i "hukken" dvs ved den nystøpte kaien like utenfor Pizzaplassen og med baugen inn mot jernbanestallen. Forøvrig kan Bekkjarvik være en "fantaplass" når sørausten tar tak, jeg har hatt noen ganske ville netter der når vi går praksisturene for D5L på vinterstid ... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ida Marie III Svart 11.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 (redigert) Skal en ligge lunt i Bekjarvik i sterk sørlig/østlig vind, bør en ligge inne i den gamle havnen, så langt inn og vest som mulig. Men der var det vel fullt tenker jeg... Nå ligger vi i Florø, angrer på at vi ikke gikk opp her før uværet startet, hadde nok vært en god del bedre her en på Værlandet... Redigert 11.August.2014 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 11.August.2014 Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Var en tur i Os nå i ettermiddag. Det blåser opp igjen, og båthavnen ved Oseana var utsatt, båtene kastet bra på seg. "Gjestehavnen" langs vestsiden av elven var som alltid i slikt vær helt umulig å legge til ved, det eneste stedet med noenlunde sivilserte forhold var der Poseidon lå for et par dager siden. Os er ikke stedet i noe som ligner på sønnavind! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
KarmaZ Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Har en 24 foter liggende fortøyd i bøye på en moring som er i grenseland tung nok, jeg sov ikke godt de to dagene været stod på! Men det gikk fint heldigvis Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.