Furu Startet 8.August.2014 Link til dette innlegget Startet 8.August.2014 forslag til kor den nye klokka mi skal gå henge hen ombord ? Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Furu Svart 8.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 her er altså klokka Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Sigurd Svart 8.August.2014 Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Hakke peiling på sånt, men gi plasseringsjobben til kone/samboer/elskerinne. De har etter min erfaring medfødte evner til slikt, og det blir vistnok estetiskt riktig. Båten din framstår forøvrig som et smykke. Jeg har samme klokka som deg......montert etter mors anvisning! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 du skulle finne en annen tamp til kleppen ! 99kr http://www.gystad.no/skipsklokkemaal.html Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Furu Svart 11.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 fin den, men min egenlagde tamp holder ut denne sommeren Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Ask Svart 11.August.2014 Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Hei Skipsklokker skal vel vera ute? Ask Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 skipsklokken bør være ute oppi en mast, midskips. Har kun seilt MTB med skipsklokke men vi brukte den aldrig.. hørte den enkelte ganger i bunnslagene når det var uvær! Skipsklokka ble vel mest brukt i seilskutetida før intercom og høytalere. på små moderne lystbåter er den vel bare en pyntegjenstand Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
M/S AIOLOS Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 den skal selvsagt være ute, hvis du da ikke er av typen som bare må vekke besetningen på en måte som vil bli husket Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Den skal være ute.På skøytene var det vanlig å henge den over styrehusvindu utvendig.Disse vinduene kunne man gjerne åpne. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Skipsklokka ble vel mest brukt i seilskutetida før intercom og høytalere. Skipsklokka har meg veterligen to funksjoner............. iflg Sjøveisreglene så skall du slå i den i tåke eller da du står på grund den andre funksjonen.....er att tale om tiden for de ombord (innen vi fikk armbandsur!) ....man slår glas http://no.wikipedia.org/wiki/Skipsklokke Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Anjuma Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Har også samme klokke, men den står inne. Er nok mest tiltenkt som pyntegjenstand Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Gunga Din Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 ja det er vel mest pynt i våre båter.......di store deremot har plikt ! vill man ha høre glass-slåing ombord kan man ju kjøpe en Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
abella Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 i "gamle dager" når rutebåtene ,laste eller passasjerbåter, var vanlig langs kysten og i fjordane, hadde båtane skipsklokka rett uten for brovinduet, så når båten var klar til å gå frå kai, slo styrmannen alltid i klokka, nå er det tid å seile, vist det var besøkende ombord, noe som var vanligt innover i fjordane, så var det klar beskjed om at nå går båten frå kai, noen klokker hadde båtnavnet på klokka, Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 19.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2015 Da ble den slik, lærte endelig å knyte en "monkeyfist"! Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Wallas Service Svart 20.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2015 Jeg ville hengt den ved siden av skiltet "RAR 558". Men først innom en gullsmed for å gravere inn båtnavnet Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Furu Svart 20.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2015 Jeg ville hengt den ved siden av skiltet "RAR 558". Men først innom en gullsmed for å gravere inn båtnavnet Skal jammen stikke og høre hos en gullsmed, hadde ikke tenkt på den Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Fjordgubbe Svart 20.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2015 Der vifta står er plassen! Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 20.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2015 (redigert) Ville ikke hengt den ett sted folk stadig stanger i den ! Kan bli mye unødvending klinging da ... Redigert 20.Januar.2015 av Dioden ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Mener også helt bestemt at en skipsklokke skal henge utendørs. Hvordan hindrer man den best i å klinge (i småbåter) når båten beveger seg i grov sjø? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
RSL Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 I en Furuholmen snekke, ville jeg ikke hatt den den veien den er montert. Jeg tipper den "slår" hver gang du blir forbikjørt av en "hekksjøgeneral" eller har sjøen inn fra siden. Jeg ville hatt den slik at den slo i lengderetningen av skuta..... .. Men det er meg da.... det at båten ruller om natten når man skal sove er bare kos, men det skal ikke stå en klokke å slå eller ting i skott som ruller frem og tilbake. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.