Jump to content

Er det egentlig nødvendig med batterikasse?

Mastiff

Recommended Posts

I skjærgårdsjeepen min skal jeg ha et idiotisk stort batteri på 110 ah, så jeg slipper å be noen se til båten hvis det regner mye i september. Den blir selvsagt liggende ute til hummerfisket i oktober... :yesnod: Men batterikassen er akkurat 5 cm for stor, mens batteriet uten kasse passer greit inn. Hele greia står under et lokk (sitteplassen til føreren). Hvis jeg stropper fast selve batteriet, er det da nødvendig å ha batterikasse på et vedlikeholdsfritt (og presumptivt tett) batteri, eller klarer jeg meg like greit ved å sette det på et gummiark så det ikke glir så lett og så stroppe det fast?

Sier du det? Jeg har brukt dem på diverse biler og båter før, uten problemer. Men ingen vits i å ta sjanser. Vet du om noen bedre jeg kan bruke istedenfor?

Edit: Hurtigklemmer, altså. Jeg har vanlige, men syns det er greit å slippe knotingen med 13 mm fast når jeg skal ha batteriet opp i hytta for å topplade det? Det er 50 meter ned til stranden, så det blir enkere å ta batteriet opp enn å legge kabel ned. Mekk og BilXTra har jo sånne, men de ser helt like ut.

Redigert av Mastiff (see edit history)

Takk for det! Nei, jeg skal ha det som startbatteri også, men det er en veldig lettstartet Mercury Optimax. Det er bare lensepumpa som er årsaken til at jeg har kjøpt så latterlig stort (110 ah) batteri. Det står nå i gangen og koser seg med en 6 amp lader hentet hjemmefra. Så søndag morgen, når regnværet forhåpentligvis har gått over (i morgen er det meldt forholdsvis fuktig her), bør det være klart til å ta over for det gamle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...