tombok Startet 10.August.2014 Link til dette innlegget Startet 10.August.2014 Har min første sesong med seilbåt og det er jo stort sett bare moro. Så jeg har begynt å tenke på neste års ferie, har lyst til å seile til Shetland men tviler på om noen i min nærmeste omgangskrets deler denne lysten. Og siden jeg ikke har radar eller annet som kan varsle om nærgående trafikk ville en soloseilas bety at jeg må sjekke horisonten hvert 20 minutt om jeg ikke har misforstått helt. Tror kanskje det er litt mer enn jeg har kapasitet til, og jeg ville nok ikke stole helt på min egen dømmekraft etter et par døgn på den måten... Har tenkt litt på kartplotter med AIS-mottaker eller radar med varsling. men hvor mye kan man stole på en radar? Har lest fra tid til annen at de ikke alltid reagerer på båter i nærheten... Så foreløpig heller jeg mot at jeg bør ha med en eller to som mannskap slik at det kan være en vaktordning. Men kjenner altså ingen kandidater, derfor må jeg nok vurdere elektronikk. -Noen tips til hva som kan duge til en lavest mulig kostnad? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.