Teerex Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Kjøp motoren med den fargen du syns er finest. Det er mye enklere :-) Noen finnes jo dessuten i flere farger (E-tec 60). Eller den som gir mest fart, og evt. er lett å få tak i. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Helge Svart 12.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Kjøp motoren med den fargen du syns er finest. Det er mye enklere :-) Svart, blå, (grå?), sølv og hvit..... hmmmm Skal jeg gå så banalt til verks vil jeg si helst hvit på denne båten, så sølv, så svart og så "røkla" Eller den som gir mest fart, og evt. er lett å få tak i. Det er jo uten tvil brukt 2T Yamaha 90. Da er det imidlertid høyt drivstofforbruk og null garanti. Blir nok i tenkeboksen en liten stund til.... Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
ivar Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 ikke sett så mange sammenligningstester med F70, men den kan jo ikke gå så dårlig om den klarer å dytte 18-fotere opp i 32 knop: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/70-hk-på-seks-båter Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bay_liner Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Iridium med original varmeverdi gir ingen merkbar forbedring. Denso KJer derimot.... Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Bay_liner Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Iridium med original varmeverdi gir ingen merkbar forbedring. Denso KJer derimot.... Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Helge Svart 12.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 ikke sett så mange sammenligningstester med F70, men den kan jo ikke gå så dårlig om den klarer å dytte 18-fotere opp i 32 knop: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/70-hk-på-seks-båter Ja nå varierte det egentlig ganske mye synes jeg fra bare 27,2 og 29,5 opp til 32,5 knop. Den høyeste farten er faktisk nesten 20 % høyere enn den laveste!! Så det er vel betydelig forskjell fra båt til båt da det var båten fra 16 fot til 18 fot og skrogene var nok ganske forskjellige også. 450VS er bare 15 fot, men med den 80 Hk motoren som står på nå går den i ca 40 GPS-målte knop (WOT og bare fører ombord). Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Helge Svart 12.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 (redigert) Oj... Mener det ble sagt at Yamaha 2T 90-hesteren på ca 120 kg ble solgt i Norge fram til 2006...? Er dette en annen og tyngre type, eller er den ikke 2008 som selger sier (ser nå at det er en 2008 06/08) eller annet? http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=49913720&searchclickthrough=true Om man kan skifte ut den "eldgamle" 1986 80-hesteren med en 2008 90 hester begynner det jo å ligne på noe... fra nesten 30 år gammel (28) til bare 6 år? Redigert 12.August.2014 av Helge (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Teerex Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 (redigert) Fin motor men prisen var litt stiv.. men slik er det med unike motorer. Det gjelder å finne en selger som ikke vet at disse motorene er ettertraktet ;-) Den burde jo i utgangspunktet være produsert i 2006, for etter det var det jo ikke lov å ta inn slike ordinære 2-taktere til EU eller noe slikt. Eller den er tatt inn som flyttegods eller noe fra et eller annet land. Ser at det står produsert 06/08, antar at det ikke betyr august 2006 så da er det vel en 2008 da på en eller annet vis. Ganske unikt i såfall. Redigert 12.August.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bay_liner Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Tror de kunne selge "overliggere" fritt så lenge de var tatt inn før fristen. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Teerex Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 (redigert) Men om den er produsert i juni 2008 så var det jo ingen overligger. Redigert 12.August.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bay_liner Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Well, årstall eller måned først...?...;) I Australia selges det fortsat Yam totaktere av gammel type. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Helge Svart 12.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Well, årstall eller måned først...?...;) Den tanken slo også meg etter at jeg skrev at jeg så det var en 2008. http://en.wikipedia.org/wiki/Date_format_by_country Det ser ut som de fleste i Europa skriver: DMY mens de i Japan og China skriver: YMD Dersom Wikipedia-siden i linken over stemmer har de ÅR først i Japan og da er vel denne motoren produsert i august 2006 og ikke i juni 2008? Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Bay_liner Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 I Japan er det årstall først. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Bay_liner Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 (redigert) Forøvrig greit at de ikke påstempler det japanske årstallet. De starter ny tidsregning når en ny keiser tiltrer så da ville produksjonsdato for denne motoren vært: 19.8 Redigert 12.August.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
glalaks Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Ser ut som den velkjente 90 hesteren ja. Men med nyere Deksel enn "normalen" sjelden mulighet det der. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Teerex Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 (redigert) Jeg trodde alltid at japsene hadde årstallet sist, men da har jo selger feil info i annonsen. Redigert 13.August.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Vbunn Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Her er forklaring om produksjons dato fra yamaha http://www.yamahaoutboards.com/owner-resources/FAQ/model-year-elimination "How will I know when my outboard was produced? All Yamaha outboards have and will continue to have a production date on the unit. A permanent appliqué is located on the starboard side of the outboard mounting bracket. The appliqué is stamped with the month/year of production for that outboard (ex. 04/07)." Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Hvordan har en 2008-modell sneket seg inn i landet tro ? ;-) Men det er vel ikke så viktig, for den heldige nye eier. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bay_liner Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Japansk standard er i hvertfall. YY/MM Kan det være en HPDI? Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Vbunn Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Nei, de ble aldri mindre en V6. Det er en tradisjonell forgasser. Kanskje innført med flyttelass fra markeder hvor den fortsatt er/var i salg. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Russland/ØE...?...;) Tohatsu bygde vel mindre motorer med denne teknologien? Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Vbunn Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Det er riktig, tenkte på HPDI. Tohatsu TLDI går/gikk ned til 40 hk. Den er imidlertid basert på orbital teknologien mercury optimax også bruker. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Vekta her på Tohatsu 70/90 TLDI 2006-modeller på kun 129 kg må vel være feil ? http://www.boat.no/asp/engines/show.asp?id=10521 Senere årsmodeller veier 143 kg med samme sylindervolum http://www.boat.no/asp/engines/show.asp?id=60764 Om den mot formodning skulle veie 129 kg så hadde den jo vært ganske interessant, med mye lavere forbruk enn de gamle forgassermotorene. Men denne Tohatsu 90 forgasser (2007 modell) veier kun 125 kg med 1267 cm3 sylindervolum http://www.boat.no/asp/engines/show.asp?id=9435 Mot Yamaha 90's vesle 1140 cm3 ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.