bmi Startet 10.August.2014 Link til dette innlegget Startet 10.August.2014 Jeg har en Askeladden C62 Xover med en 115 hester utenbordsmotor. Når jeg er ute og kjører med den opplever jeg at det driver litt sjøsprøyt inn over benken akter som gjør at de som sitter der / putene som ligger der blir lett fuktige. Noen som har ide om hvorfor dette skjer? Er ikke motoren montert korrekt eller har det med trim / tilt av motoren å gjøre ? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Har du kalesje på den? Jeg opplever iblant at vann "suges" inn bak om jeg har bakveggen åpen på kalesjen. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kallethekid Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Er det samme problem uansett hvordan du tilter? Dumt spørsmål kanskje, men du har ikke badestigen ute? Sitér dette innlegget Link to post
bmi Svart 10.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Ja, har kalesje på og åpen bakvegg de gangene jeg har lagt merke til at dette skjer. Da er det kanskje slik at det bare er aerodynamikkens lover som gjør at det blir slik om bakveggen er åpen. Sitér dette innlegget Link to post
bmi Svart 10.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Ikke badestige ute :). Båten er forholdsvis ny for meg, og det ser ut som det skjer uansett tilt i alle fall så lenge kalesjen er på og bakveggen er åpen. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Det er turbulens bak båten.En form for "vakuum" som oppstår.Helt vanlig . Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
glalaks Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Da har du nok svaret. Fant det ut på den våte måten selv på min skibsplast.. Eller.. Fruen fant det ut:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
bmi Svart 11.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Takk for fin respons! Godt å få avklart at det er ett normalt fenomen. Sitér dette innlegget Link to post
Ragnar B Svart 11.August.2014 Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Problemet avtar om du får litt luftstrøm gjennom båthus/kalesje. Ved å vippe opp en luke f.eks. Sitér dette innlegget Før fantes det trebåter og menn av stål, nå er det treskaller i plastbåter. Link to post
-morten- Svart 11.August.2014 Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Jeg har Samme problem når kalesjen er oppe! Det blir vakuum, spessielt i motvind. Om det ikke regner løser man lett problemet ved å åpne en av de tre åpningene over frontruta. Da utlignes det. Her oppe i Trøndelag er kalesjen stort sett oppe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
glalaks Svart 11.August.2014 Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Jeg kjører omtrent aldri med kalesjen oppe i Trøndelag;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.