Jump to content

Vil kjøpe motor for og lære og skru- hvor er det enkelt og begynne

Yanka

Recommended Posts

Er det utnbordsmotor du har interesse av? Eller innenbords? Selco hadde vel en daycruser med innenbords motor, antakelig Volvo B20.

B20 burde være taknemlig å skru på.

Ellers er skruer i aluminium som har hat kontakt med sjøvann, ofte svert gjenstridige. Så gammelt utstyr av ovennevnte kvalitet kan være vanskelig, om det ikke har vært skrudd fra hverandre jevnlig.

Aileen ll

En utslitt og sundkorrodert Suzuki DF90 fra årtusenskiftet må da være perfekt å skru på.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

De fleste 90 talls påhengere og eldre er veldig enkle å skru på. Det får du nok til. Finnes gammle påhengere som ikke er korrodert sund. Har selv skrudd på en gammel yamaha fra begynnelsen av 80 tallet der ingen skruer var sundkorrodert. Bare se at den er grei tatt vare på,så kan du bestille for eks motordeler fra ebay som stempler og sånt. vips så er du mekaniker

finnes deler til disse gammle motorene hos påhengsmotorhuggere også !

Redigert av sabbgutten16 (see edit history)

Mener det er en Johnson 70hk fra sent 80 jeg har stående i et fraktkabinett. Kjøpt på Forsvarets auksjon, startet rett etterpå. For så å bli satt bort i mange år.

Powertrim, og ekstern oljetank. Olivengrønn hele saken, med alu prop.

Har stått så mange år i veien nå at jeg tenkte å hive den ut på Finn til uka når jeg får tatt bilder. Tenkte å legge den ut til 6000kr.

Skal være en ganske enkel motor å skaffe deler til.

Jara Wynja

Hvorfor skru bare for å skru? Gamle påhengere har oftest godt fastirrede skruer, så du må regne med at halvparten knekker og må borres ut. Man lærer jo av det, men i så fall kan det være lurt å kjøpe en motor du faktisk har bruk for etterpå;-)

Fordi jeg har båt som funker, men jeg vil gjerne lære meg prinsippet med en båtmotor, for min egendel, og interesse. hvis den starter og jeg får fikset den er det bare pluss!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...