Jump to content

Mulig gasslekasje

bliss X

Recommended Posts

og i Tyskland er det vel en tredje typ o i Amerika ytterligare en varaiant,

er det inte konstigt att man ikke kan enas om en standard  :rolleyes:

enda standarden i europa er vel på campingflaskerna!!

<{POST_SNAPBACK}>

Trodde disse campingflaskene ble brukt i båt jeg! Gjør de ikke det :confused:

Jeg hadde brukt det i såfall om jeg skal ha gass etterhvert!

Trodde disse campingflaskene ble brukt i båt jeg! Gjør de ikke det :confused:

Jeg hadde brukt det i såfall om jeg skal ha gass etterhvert!

<{POST_SNAPBACK}>

både ja o nej, har en camping 2kg i reserv men använder 5 kg kompositt som 'huvudflaske'

(den er riktigt bra man ser hur mycket som finns kvar + att den ikke ruster!)

dom der 2kg tar slut så snabbt og man har 'noll koll' på hur mycket som finns kvar!!

S/Y Gunga Din

Morsomt egentlig, at båteiere og andre fritidsbrukere betaler nesten 200 kr for 2 kg avfall

For LPG eller "brus" er ( var ) strengt tatt et avfallsprodukt. Handelsprisen i stort er vel 2-3 kr/ kg, og avgifter er det ikke på gass ( utover en liten Co2 avgift & mva .. )

Suzuki - ønsker seg gassanlegg..

No boat needed..

Tydeligvis er det arbeidet med fylling, lagring +transport en betaler mest for. Betaler 200.- for bytting av 10 kg. flasker. Da blir "avfallet  :eek: " billigere.

<{POST_SNAPBACK}>

200 kr for bytting av 10 kg gassflaske var jo billig jf . 373kr som jeg betalte sist uke for en 11 kg på Statoil.

Har selv 2 kg stål i båten + en 2 kg i reserve. Da jeg egentlig skulle kjøpe en 11 kg for å ha i båten påstod butikken at i følge Norgas leverandør var ikke dette lovlig å ha i båt. Bare 2 kg. Men 2kg pleier å holde lenge til koking har en 2 kg til i reserve.

Hvilken gasslekkasje tester har du montert?

Jeg har en slik enkel type i båten med et lite glass fylt med veske som er hengslet i øverkant og som man vrir på for å se om det bobler i vesken. Problemet er at vesken er borte av en eller annen grunn og jeg skulle gjerne kjøpt en ny tester av samme type.

Maritim.no hadde denne i tidligere kataloger til en billig penge men jeg kan ikke finne den i den nye katalogen. Har denne typen lekkasjetester blitt kuttet ut eller kan den fortsatt skaffes noen plass?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har den typen lekkasjetester som Maritim selger for 540 kr. (nr. 5130-03) kjøpte den imidlertid billigere i en WATSKI butikk av alle ting. Denne har en testknapp som trykkes ned. Væsken som jeg fylte på i kammeret var klar seigtflytende glykol.

Alde säljer sådana

kan man ju montera direkt efter flaskanslutningen

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Det er akkurat den jeg har. Eneste minus er at ledningen er litt kort, så den må skjøtes (skarvas) midt i en cockpitlocker. Det er ikke noe ideelt sted å ha en skjøt, men det har gått bra så langt.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

200 kr for bytting av 10 kg gassflaske var jo billig jf . 373kr som jeg betalte sist uke for en 11 kg på Statoil.

Har selv 2 kg stål i båten + en 2 kg i reserve. Da jeg egentlig skulle kjøpe en 11 kg for å ha i båten påstod butikken at i følge Norgas leverandør var ikke dette lovlig å ha i båt. Bare 2 kg. Men 2kg pleier å holde lenge til koking har en 2 kg til i reserve.

<{POST_SNAPBACK}>

Statoil er tydeligvis dyr på gass. Her eller Her f.eks får du billig fylling.

Hvem er Norgas ?

Bare 2kg lovlig i båt ? Hvor mange 2 Kg var det lov å ha i reserve sa han ? :lol:

22 Kg. er lovlig i båt. Hvis godkjent annlegg. Mener å huske det var i båter over 10m. 11 Kg. i båt under 10m.

Fiskere bruker mye 33 Kg Industriflasker.

Redigert av jolo (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...