M/S Bastard Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 og i Tyskland er det vel en tredje typ o i Amerika ytterligare en varaiant, er det inte konstigt att man ikke kan enas om en standard enda standarden i europa er vel på campingflaskerna!! <{POST_SNAPBACK}> Trodde disse campingflaskene ble brukt i båt jeg! Gjør de ikke det Jeg hadde brukt det i såfall om jeg skal ha gass etterhvert! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Trodde disse campingflaskene ble brukt i båt jeg! Gjør de ikke det Jeg hadde brukt det i såfall om jeg skal ha gass etterhvert! <{POST_SNAPBACK}> både ja o nej, har en camping 2kg i reserv men använder 5 kg kompositt som 'huvudflaske' (den er riktigt bra man ser hur mycket som finns kvar + att den ikke ruster!) dom der 2kg tar slut så snabbt og man har 'noll koll' på hur mycket som finns kvar!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 20.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Norske flasketyper: Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Hei Lasse, Du får nå 2 kg flasker med samme ventil fler og fler plasser. Statoil tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Hei Lasse, Du får nå 2 kg flasker med samme ventil fler og fler plasser. Statoil tror jeg. Hei Hva slags ventil ? Samme som denne? Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 (redigert) Helt make som min, men den er sort. Redigert 20.April.2005 av Nyste (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 De blå har en liten skruventil. Vanlig bytteordning. Koster 192kr å bytte. Men da må du vel ha en annen trykkregulator... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Morsomt egentlig, at båteiere og andre fritidsbrukere betaler nesten 200 kr for 2 kg avfall For LPG eller "brus" er ( var ) strengt tatt et avfallsprodukt. Handelsprisen i stort er vel 2-3 kr/ kg, og avgifter er det ikke på gass ( utover en liten Co2 avgift & mva .. ) Suzuki - ønsker seg gassanlegg.. Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mix Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Morsomt egentlig, at båteiere og andre fritidsbrukere betaler nesten 200 kr for 2 kg avfall <{POST_SNAPBACK}> Tydeligvis er det arbeidet med fylling, lagring +transport en betaler mest for. Betaler 200.- for bytting av 10 kg. flasker. Da blir "avfallet " billigere. Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Tydeligvis er det arbeidet med fylling, lagring +transport en betaler mest for. Betaler 200.- for bytting av 10 kg. flasker. Da blir "avfallet " billigere. <{POST_SNAPBACK}> 200 kr for bytting av 10 kg gassflaske var jo billig jf . 373kr som jeg betalte sist uke for en 11 kg på Statoil. Har selv 2 kg stål i båten + en 2 kg i reserve. Da jeg egentlig skulle kjøpe en 11 kg for å ha i båten påstod butikken at i følge Norgas leverandør var ikke dette lovlig å ha i båt. Bare 2 kg. Men 2kg pleier å holde lenge til koking har en 2 kg til i reserve. Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Hvilken gasslekkasje tester har du montert? Jeg har en slik enkel type i båten med et lite glass fylt med veske som er hengslet i øverkant og som man vrir på for å se om det bobler i vesken. Problemet er at vesken er borte av en eller annen grunn og jeg skulle gjerne kjøpt en ny tester av samme type. Maritim.no hadde denne i tidligere kataloger til en billig penge men jeg kan ikke finne den i den nye katalogen. Har denne typen lekkasjetester blitt kuttet ut eller kan den fortsatt skaffes noen plass? <{POST_SNAPBACK}> Jeg har den typen lekkasjetester som Maritim selger for 540 kr. (nr. 5130-03) kjøpte den imidlertid billigere i en WATSKI butikk av alle ting. Denne har en testknapp som trykkes ned. Væsken som jeg fylte på i kammeret var klar seigtflytende glykol. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 Alde säljer sådana kan man ju montera direkt efter flaskanslutningen <{POST_SNAPBACK}> Det er akkurat den jeg har. Eneste minus er at ledningen er litt kort, så den må skjøtes (skarvas) midt i en cockpitlocker. Det er ikke noe ideelt sted å ha en skjøt, men det har gått bra så langt. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 Det er akkurat den jeg har.................... <{POST_SNAPBACK}> monterade du den rett på flaskan eller på skottet o en liten slangstump fram til flaskan? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mix Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 (redigert) 200 kr for bytting av 10 kg gassflaske var jo billig jf . 373kr som jeg betalte sist uke for en 11 kg på Statoil. Har selv 2 kg stål i båten + en 2 kg i reserve. Da jeg egentlig skulle kjøpe en 11 kg for å ha i båten påstod butikken at i følge Norgas leverandør var ikke dette lovlig å ha i båt. Bare 2 kg. Men 2kg pleier å holde lenge til koking har en 2 kg til i reserve. <{POST_SNAPBACK}> Statoil er tydeligvis dyr på gass. Her eller Her f.eks får du billig fylling.Hvem er Norgas ? Bare 2kg lovlig i båt ? Hvor mange 2 Kg var det lov å ha i reserve sa han ? 22 Kg. er lovlig i båt. Hvis godkjent annlegg. Mener å huske det var i båter over 10m. 11 Kg. i båt under 10m. Fiskere bruker mye 33 Kg Industriflasker. Redigert 21.April.2005 av jolo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.