Jump to content

CO2-patron til redningsvest - pris, gjenvinning?

tobixen

Recommended Posts

Jeg var dum nok til å ha på meg pølseredningsvest sist jeg falt ufrivillig i sjøen ;-) Jeg husker ikke helt hva jeg betalte for et sett med gasspatron og salttablett, men på vei ut av Maritim stusset jeg litt over om ikke det annonserte tilbudet på utsiden av butikken for en hel pølsevest var billigere enn gasspatronen jeg hadde kjøpt. Det undrer meg litt at disse patronene skal være så dyr - f.eks., store CO2-patroner til brusmaskin er jo forholdsvis billig sammenlignet med disse småpatronene! Finnes det muligheter for å få kjøpt rimeligere?

Neste spørsmål - hva gjør jeg med den utbrukte patronen, er det bare å kaste i restavfallet, eller finnes det noe slags returordning for disse (slik som med gasspatroner for brusmaskin - der får man rabatt ved kjøp av ny dersom man leverer inn den gamle)?

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...