Framtia Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 (redigert) kjeros: den koblingen der er ikke 14mm. Redigert 29.Juli.2015 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
kjeros Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 kjeros: den koblingen der er ikke 14mm. OK, Takk for svar. Da er det fristende å klippe av hele greia og gå for en click-on. Jeg antar at det er 14mm som leveres på 2kg-flaskene i Norge? Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Framtia Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 jeg sitter med samme dilemma selv. Båten har egentlig den flasken som du har. Fra en tidligere båt har jeg to stk 2kg statoilflasker. Jeg har derfor fjernet den opprinnelige regulatoren og satt på en med 14 mm. Utfordringen er at jeg bruker reserveflaska til Webergrillen. Av den grunn kunne jeg heller tenkt med å ha click-on kopling, da det er vanskelig å komme til flaskene i rommet der de er lagret. Industrikoplingen forutsetter jo at man må rotere flasken rundt for å få skrudd på regulatoren. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Gunga Din Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 jeg har 2 stk 5kg flasker med industri-koppling.......man trenger ikke o rotere flasken, (det er på campinggassen du snur flasken) så ser flaske å koppling ut Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
kjeros Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Da ble det 2 kg flaske med click-on og bytte av regulator. Var innom LPG i Drammen. De kunne gjerne fylle Campingaz-flaska for meg, men jeg tror jeg gjør det enklere for meg selv i fremtiden ved å bytte. Til info, så tok de kr 550,- for en ny, full flaske. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 er diameter i bunnen på 2 kg click on samme som på campingflaskeken? hos meg er bunnen av gass skapet formstøpt til disse blå flaskene Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 er diameter i bunnen på 2 kg click on samme som på campingflaskeken? hos meg er bunnen av gass skapet formstøpt til disse blå flaskene Jeg skal sjekke i ettermiddag og legge ut et dokumentert svar (om ingen kommer meg i forkjøpet). Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
brs Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Vedr 2 kg flasker så fikk jeg info nå når jeg var og kjøpte, om at disse flaskene utgår nå i sommer. Det betyr at en må over på 5 kg flasker og det er ikke like enkelt å få til. Større diameter og høyere flasker. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Vedr 2 kg flasker så fikk jeg info nå når jeg var og kjøpte, om at disse flaskene utgår nå i sommer. Det betyr at en må over på 5 kg flasker og det er ikke like enkelt å få til. Større diameter og høyere flasker. Hmm... Hvilken forhandler/kjede var dette? Hadde nettopp en prat med min lokale LPG-forhandler hvor dette var et av mine spørsmål. LPG hadde visstnok ingen planer om å avvikle 2 kg flasker. Han hadde forresten nettopp fått inn en europall med 2 kg flasker med click-on. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Tallisman Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Ikke så enkelt og bare skifte Gassflaske når oppbevaringsplassen ombord i båten er spesialtipasset de blå gassflaskene på 2kg. Så for min del om jeg må gå over til andre typer gassflasker så medfører det en hel del jobb med og støpe om kassen der gassflaske står. Jeg har nå funnet en leverandør av gass på min hjemplass i NordRogaland som har utstyr til og fylle gass på de blå flaskene slik att jeg kan fortsette og bruke disse selv om bytteordningen er utgått. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Jeg var og handlet hos Yara forhandler på Karmøy og det var der infoen om at 2kg utgår. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 har svårt o tenke meg att 2kg Campinggas utgår....det er ju den ende flasken som har samme koppling i hele vesteuropa Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Det forekommer meg at man snakker litt forbi hverandre: AGA 2 kg: Campingaz 1.8 kg: Jeg tror ikke noen av disse utgår i den nærmeste tid. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 kan heller aldri tenke meg dette + att de har samme koppling......brukes ju over hele europa Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Framtia Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 jeg mener disse to flaskene har ulik tilkopling... eller surrer jeg? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bjolbre Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 (...) Det slutter plutselig å brenne når flasken er tom. Du får ikke noe forvarsel. Det slutter faktisk å brenne FØR flasken er tom. Når det slutter å brenne, er trikset å sette flasken i en stor bøtte, krabbegryte e.l. med litt vann i bunn. Da forhøyes temperaturen i flasken litt, slik at en får med seg de siste 10-20 prosentene med gass. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 jeg mener disse to flaskene har ulik tilkopling... eller surrer jeg? Flaskene har ulik tilkobling. Den norske flaska har mindre diameter på hullet: Den franske flaska har en kule som skal presses ned for åpning. På den norske flaska er det en pinne som skal presses ned. Her er dimensjonene jeg lovet tidligere i dag: Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
tobixen Svart 19.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2016 Jeg løfter denne igjen, tror ikke dette spørsmålet ble besvart: ... finnes det steder langs Oslofjorden hvor man kan få byttet gassflaske enkelt uten bruk av bil? Vi a har jo byttet flasker noen ganger siden dette ble skrevet, stort sett brukt gassautomaten og stort sett brukt bil. En gang gjorde vi det uten bil, brukte gassautomaten på Holmen i Asker - men den var relativt langt fra sjøen, og kronglete å komme seg frem til fots. Gassautomaten har ingen andre automater nært sjøen i indre Oslofjord så vidt jeg kan se. Nå ligger vi i Bærum, har et rimelig akutt behov og bilen er langt unna. Andre alternativer enn Holmen? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Ms Fortuna Svart 19.August.2016 Del på Facebook Svart 19.August.2016 I indre Oslofjord kan man kjøpe gass på Kavringen marina, men Oslofjorden er svært lang så litt mer spesifikk kan man gjerne være. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 19.August.2016 Del på Facebook Svart 19.August.2016 Sætre Marina bytter vel også flasker Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 20.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2016 Oksenøya har også gass, men ikke 11 kg kompositt. (jeg ringte) Samme på Kavringen. Jeg ble meget godt tatt i mot der, men 11 kg hadde han ikke, det eneste han kunne tilby var 5 kg stål. Når jeg tenker etter, det hadde sikkert vært smart å ha ei sånn liten flaske i reserve, det har vi plass til. Blir vel innkjøp på Holmen igjen. Det er jo ikke så langt dersom vi får strappet flaska fast til en sykkel. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Ms Fortuna Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Ja har du noe å trille med så kan du legge til i Slemmestad og, for så å trille opp de få meterene til hovedveien. Ligger bensinstasjon der. Er jo nesten klin umulig å bære på en 11 kgs over litt distanse, blir fort tungt. Anbefaling....kjøp en sekketralle på clasern eller annet sted til 400 kroner, som klappes sammen og legges bort når den ikke er i bruk. Men veldig kjekk da når man har tunge tak som skal bæres... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Oksenøya har også gass, men ikke 11 kg kompositt. (jeg ringte) Det vil jeg tro, Ingen har 11 kg kompositt. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 21.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2016 heh :) gassautomaten på Holmen var tom for det meste. Det ble til slutt innkjøp på en bensinstasjon. Der mente de det var flaks det stod Aga på flaska, hadde flasken vært merket med navnet på en konkurrent, ville vi ikke fått byttet den. På my.aga.no finnes det visst en komplett (?) oversikt over utsalgssteder. Solvik marina på Høvik fører visst også gass. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
elskerseiling Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Er konklusjonen at disse har ulik kobling? Jeg sitter med en campingaz flaske på 1.8 kg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Får man byttet de noe sted eller må jeg kjøpe meg aga? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.