GaleWarning Startet 12.August.2014 Del på Facebook Startet 12.August.2014 Hej i forumet :-) Jeg undskylder for jeg skriver på dansk, men kan ikke skrive norsk. Jeg har købt mig en Askeladden 14-2210 som jeg skal bruge til trolling i danmark, jeg vil i den forbindelse gerne have styrepult i båden. Så mit spørgsmål går ud på om man kan købe det fra nyt nogen steder? Gerne i Norge det gør intet. Jeg syntes bare ikke det er til at finde nogen steder i Danmark. Jeg fandt det her billed af en styrepult i en båd magen til min, det ser fabrikslavet ud? Se linket da jeg ikke har rettigheder til billedet http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=42323908&make=3832&makename=Askeladden Er det muligt at købe lige den styrepult nogen steder ? Kan godt lide man sidder oppe foran nemlig. På forhånd tak og mange hilsner Morten Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Hei. 14-2210 er en utgått modell, og produksjonen er for lengst flyttet til Polen. Håpet om å få tak i en ny original konsoll er vel kanskje ikke så sterkt. Men det går jo an å kontakte en av forhandlerne i Norge. Jeg ville begynt hos http://www.batensbeste.no/ (Båtens Beste) som befinner seg nær Askeladdens gamle fabrikk i Norge. Uten å være helt sikker tror jeg denne forhandleren har samme eiere som varemerket Askeladden. Konsollen kunne for øvrig være plassert både foran og bak i båten. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
GaleWarning Svart 12.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2014 Jeg siger mange tak for dit svar, jeg prøver at kontakte båtens beste imorgen. Hav en fortsat god aften mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
GaleWarning Svart 13.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2014 En lille update: fik svar fra båtens beste idag, desværre fortæller de at der ikke bliver lavet nye styrepulte mere så jeg skal enten finde en brugt eller lave en selv, har i nogle gode links til norske sider der kunne indeholde en pult? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Hei igjen. Prøv å søke på nettsidene til ulike leverandører av båtutstyr: Maritim, Watski, Seatronic etc. Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Prøv Skjæret båt og service...ligger på nøtterøy hvis jeg ikke husker feil:) Sitér dette innlegget Link to post
GaleWarning Svart 16.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2014 Mange tak for svarene :-) jeg prøver at søge på det i har skrevet mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 Ser at mange slike ferdige konsoller er veldig dyre. Et alternativ kan jo være å støpe i glassfiber / lage til i aluminium / rustfritt sjøl eller få noen til å lage. Hvis du finner et bilde som er slik du kan tenke deg det, må jo dette gå an. Sitér dette innlegget Link to post
GaleWarning Svart 16.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2014 Det havde jeg også overvejet, men tror ikke jeg kan lave en der er så flot som den i linket :-) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 25.November.2014 Del på Facebook Svart 25.November.2014 Her er en til salgs, riktignok en sidemontert en. Gir bedre plass i båten, men du må ratte "sidelengs". https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205382826518469&set=gm.777389188998094&type=1&theater Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.