zooper
Komodo skrev 38 minutter siden:Tror ikke du får med deg hva jeg skriver zooper. Jeg har jo akkurat skrevet at kjetting er bedre enn blytau, selv om vi har blytau altså. Det betyr at jeg tilhører den litte prosentandelen på BP som ikke påstår at alt jeg har er best. Jeg påstår heller ikke at jeg er eksepsjonelt flink, eller at alle andre har noe å lære av meg.
Derimot gir jeg meg ikke på at det er ankeret som skal gi feste, ikke kjettingen eller tauet. Eller mener du at kjettingen klorer seg fast i bunnen? Ankeret gir feste, og tung kjetting fjærer slik at ankerfestet ikke blir røsket løs.
Forresten, ser du skryter uhemmet av Rocna. Du leste kanskje ikke den tråden jeg linket til om mitt hjemmelagde anker? Tror ikke det står noe tilbake for et Rocna. Det veier 25kg og er ganske greit dimensjonert for vår båt. Når du hevder at jeg risikerer grunnstøtinger og kollisjoner på samvittigheten vet du veldig lite hva du snakker om, jeg tar ankring og fortøyning veldig seriøst når vi er på tur.
Uforbeholden unnskyldning. Du har helt rett, jeg var litt for kjapp. Beklager. Ankerdrammen er på meg når vi en gang møtes...