tobixen Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 (redigert) ... ellers, jo mer båten er i bruk, jo mindre problemer ... tror jeg. Fuglene velger heller et permanent fortøyd ubrukt objekt enn en båt som det støtt og stadig er mennesker i, og som støtt og stadig flyttes på ... tror jeg. Den hypotesen gikk på en liten smell i Middagsbukta for et par uker siden. Jeg var alene i båten - og innen en halvtime etter at jeg hadde ankret opp hørte jeg et brak av en fugleskit treffe båten. En sjur på toppen av masta, og en på et salingshorn. Men jeg har litt erfaringer med måser i Tromsø - dersom jeg var på langvarige utenlandsopphold hadde måsene funnet ut at taket mitt var et fin-fint tilholdssted. Var jeg aktiv med å jage måsene vekk, forsvant problemet etter en stund. Båten min ble også skikkelig tilgriset når det gikk lenge mellom hver gang jeg brukte den. Redigert 20.Mars.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
alidal Svart 14.Februar.2023 Del på Facebook Svart 14.Februar.2023 Gode ideer for å skremme kråkene? Slik ser det ut nesten hver gang jeg kommer i båten! Har forsøkt med nåler på boret/limt på windex (av stål), men ser ut som de er forsvunnet! Er vel nr 3 windex jeg har nå... Vindmåler fungerer så langt, men er vel et tidsspørsmål før den er ødelagt... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.