Jump to content

Hvordan skremme bort fugler ?

Knutzen1

Recommended Posts

... ellers, jo mer båten er i bruk, jo mindre problemer ... tror jeg. Fuglene velger heller et permanent fortøyd ubrukt objekt enn en båt som det støtt og stadig er mennesker i, og som støtt og stadig flyttes på ... tror jeg.

Den hypotesen gikk på en liten smell i Middagsbukta for et par uker siden. Jeg var alene i båten - og innen en halvtime etter at jeg hadde ankret opp hørte jeg et brak av en fugleskit treffe båten. En sjur på toppen av masta, og en på et salingshorn.

Men jeg har litt erfaringer med måser i Tromsø - dersom jeg var på langvarige utenlandsopphold hadde måsene funnet ut at taket mitt var et fin-fint tilholdssted. Var jeg aktiv med å jage måsene vekk, forsvant problemet etter en stund. Båten min ble også skikkelig tilgriset når det gikk lenge mellom hver gang jeg brukte den.

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

• 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...