MaSa Startet 12.August.2014 Del på Facebook Startet 12.August.2014 Har nå etter forrige helg funnet ut at targabøylen tydeligvis ikke er helt tett.Har da med andre ord ikke hatt nok regn i løpet av årets 60 overnattingsdøgn til å ha sett dette.Men i helgen kom det en skur i 20 min da, rant det vann nedover targabøylen, det ser ut til å komme 1 lekkasje i fremkant og 2 i bakkant.Det er for de som kjenner targabøylen en list som er skrudd fast både forran og bak på den, det er også der vannet kommer ut i kanten.Hva er det beste til å bruke for å tette dette? Er det silikon/tech7 noe annet?Disse stoffene limer vel også, så da vil det jo bli vanskelig og eventuelt få av listene siden? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Kire Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Da jeg hadde Sea Ray med samme listen pakket jeg denne med marine silikon da jeg hadde samme problem som deg! Våtroms silikon er sikkert like bra. Limer også mindre enn Tec7 Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Tec7 funker fint. Det lekker ofte mellom aluminmiumslisten og plasten rundt hele. Masker med tape, legg på en tynn stripe Tec7, dra vekk tapen, fukt fingeren i såpe/vann balnding og dra over. Blir blankt og fint mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
NilsPils Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Kanskje bedre å vente med å ta bort tapen etter at du har dratt over med fingeren? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Windy37GM Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Dra over 2 ganger. Først med tape, så uten tape. Da blir det ikke noen kant. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
MaSa Svart 13.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2014 Takker for svar :)Det dere mener er og tape på targabøylen og listen og så legge tech7/silicon bare i sprekken?Jeg trudde nesten jeg måtte skru av listen legge en stripe over og under for så og skru listen på igjen utenpå tech7/silicon stripen igjen, slik at den kom under listen nesten? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Windy37GM Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Tape på alulisten, maskeringstape på plasten. Kanskje 1-2mm bredde. Legg på tech7/annet lignende greier :-) Dra over med fingern, dyppet i såpevann. Dra av tapen og dra over 1 gang til med såpevannsfinger. Gjenta om 4-5 år :-) Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Kire Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Aldeles ikke enig i denne korte løsningen. Løsne listen du, slik at du får litt under også. Legger du riktig mengde da så trenger du slett ikke maskere. Husk det skal ikje så mye til. Så drar du av oversytende med finger dyppet i såpe Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Er det ikke bedre å bytte pakningen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.