Anabelle Startet 20.April.2005 Link til dette innlegget Startet 20.April.2005 Er det noen av dere der ute som har fargekoden til Yanmarmotorene? Regner med den har vært lik i en årrekke. Jeg skal bruke den på en 2QM-15 fra 1980. Jeg spurte Yanmar Norge om dette. Fikk da et dumt svar med at ingen andre enn Yanmar kunne skaffe denne fargen, og at jeg MÅTTE kontakte en forhandler for å få tak i rett lakk. Av prinsipp ønsker jeg å unngå å kjøpe av Yanmar, da de har et prisnivå som er unødvendig høyt. Sikkert en av dere der ute som har pyntet litt på en gammel Yanmar-sliter før meg...... Noen som forøvrig har tips om en bra grunning å bruke til slik motorlakkering? Selve topplakken bør vel tåle en del varme skulle jeg tro. Skal innom en bildelsjappe å spørre idag. Anabelle- snart på sjøen igjen Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
yevensen Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Hvis du kan skru av et lite deksel som er lakkert kan du ta det med til en som blander billakk. Sitér dette innlegget Link to post
yevensen Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Fant spray lakk i Maritim katalogen hvis du kan bruke det: Yanmar Art.nr. Farge 13968-05 Grå metallic Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 20.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Fant spray lakk i Maritim katalogen hvis du kan bruke det: Yanmar Art.nr. Farge 13968-05 Grå metallic <{POST_SNAPBACK}> Takker!! Maritim er jo en ok butikk. Tror jeg prøver den. Nok en gang god hjelp å få på baatplassen.no Anabelle Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
volfro Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 Noen som har funnet ut ral koden på den grå metallic yanmar fargen? Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Jeg kjøpte en boks på Jula. Har volvo og Yanmar. Fant kun volvo nå http://www.jula.no/batmotormaling-marine-line-550141. Her http://www.solberg-baat.no/batpleie-og-vedlikehold/rustbeskyttelse/motorfarge#&variation=348763 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.