sabbgutten16 Startet 13.August.2014 Link til dette innlegget Startet 13.August.2014 (redigert) Lurer på om det går greit med fullgass på sabben ? Er det vits ?Hehe føler meg litt ukomfortabel av å gi så mye gass. Gjør de fleste det her inne med deres sabber ? Min ryker endel svart røyk viss jeg gir fullgass også, ikke at det gjør noe for min del da ! Dysa er grei så den er det ikke. De skal vel kanskje ryke litt svart røyk hehe. Redigert 13.August.2014 av sabbgutten16 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Du får regulere stigningen på propellen slik at den ikke ryker svart. Anslagsskrue på koblingshusets høyre side. Last ned og se i manualen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Den tåler fint å gå på full gass, men om den ryker svart er belastningen for høy. Som TMe sier, reduser max utslag på vingene og se om det hjelper. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ivar Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 hva slags båt? Ikke sikkert de siste par hundre omdreiningene gir annet enn mer støy og forbruk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Diesel248 Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Som skrevet ovanfor, så tåler desse maskinene å gå på full heile tida. Men eg er heilt einig med ivar. Dei siste 1-300 rpm lager berre større bølger, minimalt med fartsauke. Samt det er så kosleg å kjøyre robuste maskiner litt fint. :-D Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Gullfisk Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Tåler full gass så lenge du gidder, men som det sies her, skal den ikke ryke svart. Pass også på temperatur. Må nesten ha full gass på 10hk for å få såpass forbruk at man ikke glemmer at det må fylles diesel . Sitér dette innlegget Link to post
sabbgutten16 Svart 13.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 (redigert) Takker for svar. Ja skal sjekke det ut med koblingshuset. Ivar det er en gammel hjemmesnekra båt fra 50 tallet antagelig ! Enig der, de siste hundre omdreiningene virke ikke som at den øker farten, bare begynner å greve seg ned i vannet. Tempraturen holder seg meget bra. Tok en rens på toppen i vår så det skal ikke være problem. Holder maks 45 grader på full during så det er ikke problem. Ja meget billig i forbruk ! Ja trives mest når jeg er i tøff tøff fart, og den lyden ! Redigert 13.August.2014 av sabbgutten16 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.