rmyra Startet 13.August.2014 Link til dette innlegget Startet 13.August.2014 Hei Jeg har en båt med Mariner60HK 1998 modell. Når jeg kjører ei lita stund i plan begynner alarmen inne i gear/gass konsoll å pipe. Det er olje på tanken. Jeg tenkte det kunne være litekjøling og sjekket impeller. Den så helt fin ut og ga mye vann. Er det andre ting som går på denne alarmen? Noen som har kjennskap? Sitér dette innlegget Link to post
Stormblåst Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Service alarm kansje? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Jeg opplevde det samme med en 60 hk Evinrude totakter med separat oljetank. Forklaringen var gammel/klumpete olje i tanken Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
larsen2000 Svart 19.August.2014 Link til dette innlegget Svart 19.August.2014 Er pakningene til vannpumpen byttet samtidig med impeller? Har akkurat byttet impeller og det jeg trodde var en kontrollstråle med bra trykk viste seg å bli dobbelt så kraftig. Det er bare 3 år siden sist, og impelleren så helt fin ut. Men nederste pakning var derimot synlig dårlig. Kjenner mest til Mariner/Mercury 4T av nyere årgang, og piper det konstant og ikke støtvis på disse er det vanligvis kjølingen det er noe galt med. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 19.August.2014 Link til dette innlegget Svart 19.August.2014 Opplevde samme på en mariner 30hk 1997 modell. Den varslet for lite olje alt ved halv tank, gjerne i kombinasjon med litt bølger, veldig følsom den føleren. Prøv om det hjelper med full oljetank. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.