Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Hvis det er en Verado 200 Pro 2,6 liter 6-syl det er snakk om, så kan du bare ta kontakt med Norsk Motorkompani så kan nok de fortelle deg om det går an å oppgradere.

 

http://www.norskmotorkompani.no/index.php?name=MARINE1%2FMERCURY_VERADO.html

 

Tohatsuen er jo en Honda, så det er jo japansk kvalitet. Ikke noe dårlig alternativ sånn sett, men man betaler jo litt for navnet (og kvaliteten).

Sammenligner man med den nye Mercury V8, så har Mercury 2 sylindre mere, 1 liter større sylindervolum og samtidig lavere vekt.  Faktisk rundt 40 kg. Og det er en hypermoderne konstruksjon som Mercury har satset mange milliarder på.

Alt det til ca samme pris som Honda/Tohatsu. Så da må man jo ta et valg basert på magefølelsen.. eller kalde fakta :saint:

 

http://kelloxmarine.no/honda-utenbords-batmotor/motorer/bf250-xu-737198

 

Ser man på Mercury V6 225 hk 3,4 liter så har den nesten like stort sylindervolum som Tohatsu/Honda BF250 (3,6 liter) men er rundt 60 kg lettere. Det er godt mulig at vektdifferansen bortimot veier opp for 10% lavere effekt. Ikke langt unna iallefall.

Prisen på den var som nevnt kr 25.000 lavere. Men V8 er helt klart grommest da.

 

Teerex

Teerex

Hvis det er en Verado 200 Pro 2,6 liter 6-syl det er snakk om, så kan du bare ta kontakt med Norsk Motorkompani så kan nok de fortelle deg om det går an å oppgradere.

 

http://www.norskmotorkompani.no/index.php?name=MARINE1%2FMERCURY_VERADO.html

 

Tohatsuen er jo en Honda, så det er jo japansk kvalitet. Ikke noe dårlig alternativ sånn sett, men man betaler jo litt for navnet (og kvaliteten).

Sammenligner man med den nye Mercury V8, så har Mercury 2 sylindre mere, 1 liter større sylindervolum og samtidig lavere vekt.  Faktisk rundt 40 kg. Og det er en hypermoderne konstruksjon som Mercury har satset mange milliarder på.

Alt det til ca samme pris som Honda/Tohatsu. Så da må man jo ta et valg basert på magefølelsen.. eller kalde fakta :saint:

 

http://kelloxmarine.no/honda-utenbords-batmotor/motorer/bf250-xu-737198

 

Ser man på Mercury V6 225 hk 3,4 liter så har den nesten like stort sylindervolum som Tohatsu/Honda BF250 (3,6 liter) men er rundt 60 kg lettere. Det er godt mulig at vektdifferansen bortimot veier opp for 10% lavere effekt. 

Prisen på den var som nevnt kr 25.000 lavere. Men V8 er helt klart grommest da.

 

Teerex

Teerex

Hvis det er en Verado 200 Pro 2,6 liter 6-syl det er snakk om, så kan du bare ta kontakt med Norsk Motorkompani så kan nok de fortelle deg om det går an å oppgradere.

 

http://www.norskmotorkompani.no/index.php?name=MARINE1%2FMERCURY_VERADO.html

 

Tohatsuen er jo en Honda, så det er jo japansk kvalitet. Ikke noe dårlig alternativ sånn sett, men man betaler jo litt for navnet (og kvaliteten).

Sammenligner man med den nye Mercury V8, så har Mercury 2 sylindre mere, 1 liter større sylindervolum og samtidig lavere vekt.  Faktisk rundt 40 kg. Og det er en hypermoderne konstruksjon som Mercury har satset mange milliarder på.

Alt det til ca samme pris som Honda/Tohatsu. Så da må man jo ta et valg basert på magefølelsen.. eller kalde fakta :saint:

 

http://kelloxmarine.no/honda-utenbords-batmotor/motorer/bf250-xu-737198

 

Ser man på Mercury V6 225 hk 3,4 liter så har den nesten like stort sylindervolum som Tohatsu/Honda 250 (3,6 liter) men er rundt 60 kg lettere. Det er godt mulig at vektdifferansen bortimot veier opp for 10% lavere effekt. 

Prisen på den var som nevnt kr 25.000 lavere. Men V8 er helt klart grommest da.

 

Teerex

Teerex

Hvis det er en Verado 200 Pro 2,6 liter 6-syl det er snakk om, så kan du bare ta kontakt med Norsk Motorkompani så kan nok de fortelle deg om det går an å oppgradere.

 

http://www.norskmotorkompani.no/index.php?name=MARINE1%2FMERCURY_VERADO.html

 

Tohatsuen er jo en Honda, så det er jo japansk kvalitet. Ikke noe dårlig alternativ sånn sett, men man betaler jo litt for navnet.

Sammenligner man med den nye Mercury V8, så har Mercury 2 sylindre mere, 1 liter større sylindervolum og samtidig lavere vekt.  Faktisk rundt 40 kg. Og det er en hypermoderne konstruksjon som Mercury har satset mange milliarder på.

Alt det til ca samme pris som Honda/Tohatsu. Så da må man jo ta et valg basert på magefølelsen.. eller kalde fakta :saint:

 

http://kelloxmarine.no/honda-utenbords-batmotor/motorer/bf250-xu-737198

 

Ser man på Mercury V6 225 hk 3,4 liter så har den nesten like stort sylindervolum som Tohatsu/Honda 250 (3,6 liter) men er rundt 60 kg lettere. Det er godt mulig at vektdifferansen bortimot veier opp for 10% lavere effekt. 

Prisen på den var som nevnt kr 25.000 lavere. Men V8 er helt klart grommest da.

 

Teerex

Teerex

Hvis det er en Verado 200 Pro 2,6 liter 6-syl det er snakk om, så kan du bare ta kontakt med Norsk Motorkompani så kan nok de fortelle deg om det går an å oppgradere.

 

Tohatsuen er jo en Honda, så det er jo japansk kvalitet. Ikke noe dårlig alternativ sånn sett, men man betaler jo litt for navnet.

Sammenligner man med den nye Mercury V8, så har Mercury 2 sylindre mere, 1 liter større sylindervolum og samtidig lavere vekt.  Faktisk rundt 40 kg. Og det er en hypermoderne konstruksjon som Mercury har satset mange milliarder på.

Alt det til ca samme pris som Honda/Tohatsu. Så da må man jo ta et valg basert på magefølelsen.. eller kalde fakta :saint:

 

http://kelloxmarine.no/honda-utenbords-batmotor/motorer/bf250-xu-737198

 

Ser man på Mercury V6 225 hk 3,4 liter så har den nesten like stort sylindervolum som Tohatsu/Honda 250 (3,6 liter) men er rundt 60 kg lettere. Det er godt mulig at vektdifferansen bortimot veier opp for 10% lavere effekt. 

Prisen på den var som nevnt kr 25.000 lavere. Men V8 er helt klart grommest da.

 

Teerex

Teerex

Hvis det er en Verado 200 Pro 2,6 liter 6-syl det er snakk om, så kan du bare ta kontakt med Norsk Motorkompani så kan nok de fortelle deg om det går an å oppgradere.

 

Tohatsuen er jo en Honda, så det er jo japansk kvalitet. Ikke noe dårlig alternativ sånn sett, men man betaler jo litt for navnet.

Sammenligner man med den nye Mercury V8, så har Mercury 2 sylindre mere, 1 liter større sylindervolum og samtidig lavere vekt.  Faktisk rundt 40 kg. Og det er en hypermoderne konstruksjon som Mercury har satset mange milliarder på.

Alt det til ca samme pris som Honda/Tohatsu. Så da må man jo ta et valg basert på magefølelsen.. eller kalde fakta :saint:

 

http://kelloxmarine.no/honda-utenbords-batmotor/motorer/bf250-xu-737198

 

Teerex

Teerex

Hvis det er en Verado 200 Pro 2,6 liter 6-syl det er snakk om, så kan du bare ta kontakt med Norsk Motorkompani så kan nok de fortelle deg om det går an å oppgradere.

 

Tohatsuen er jo en Honda, så det er jo japansk kvalitet. Ikke noe dårlig alternativ sånn sett, men man betaler jo litt for navnet.

Sammenligner man med den nye Mercury V8, så har Mercury 2 sylindre mere, 1 liter større sylindervolum og samtidig lavere vekt.  Faktisk rundt 40 kg.

Alt det til ca samme pris. Så da må man jo ta et valg basert på magefølelsen.. eller kalde fakta :saint:

 

http://kelloxmarine.no/honda-utenbords-batmotor/motorer/bf250-xu-737198

 

Teerex

Teerex

Hvis det er en Verado 200 Pro 2,6 liter 6-syl det er snakk om, så kan du bare ta kontakt med Norsk Motorkompani så kan nok de fortelle deg om det går an å oppgradere.

 

Tohatsuen er jo en Honda, så det er jo japansk kvalitet. Ikke noe dårlig alternativ sånn sett, men man betaler jo litt for navnet.

Sammenligner man med den nye Mercury V8, så har Mercury 2 sylindre mere, 1 liter større sylindervolum og samtidig lavere vekt.  Faktisk 30-40 kg.

Alt det til ca samme pris. Så da må man jo ta et valg basert på magefølelsen.. eller kalde fakta :saint:

 

http://kelloxmarine.no/honda-utenbords-batmotor/motorer/bf250-xu-737198

 

Teerex

Teerex

Hvis det er en Verado 200 Pro 2,6 liter 6-syl det er snakk om, så kan du bare ta kontakt med Norsk Motorkompani så kan nok de fortelle deg om det går an å oppgradere.

 

Tohatsuen er jo en Honda, så det er jo japansk kvalitet. Ikke noe dårlig alternativ sånn sett, men man betaler jo litt for navnet.

Sammenligner man med den nye Mercury V8, så har Mercury 2 sylindre mere, 1 liter større sylindervolum og samtidig lavere vekt.  Faktisk rundt 40 kg.

Alt det til ca samme pris. Så da må man jo ta et valg basert på magefølelsen.. eller kalde fakta :saint:

 

http://kelloxmarine.no/honda-utenbords-batmotor/motorer/bf250-xu-737198

 

Teerex

Teerex

Hvis det er en Verado 200 Pro 2,6 liter 6-syl det er snakk om, så kan du bare ta kontakt med Norsk Motorkompani så kan nok de fortelle deg om det går an å oppgradere.

 

Tohatsuen er jo en Honda, så det er jo japansk kvalitet. Ikke noe dårlig alternativ sånn sett, men man betaler jo litt for navnet.

Sammenligner man med den nye Mercury V8, så har Mercury 2 sylindre mere, 1 liter større sylindervolum og samtidig lavere vekt. 

Alt det til ca samme pris. Så da må man jo ta et valg basert på magefølelsen.. eller kalde fakta :saint:

 

http://kelloxmarine.no/honda-utenbords-batmotor/motorer/bf250-xu-737198

 



×
×
  • Create New...