Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Ja det er jo den gode gamle 1,7 liter 4-syl.  Relativt tung, men en svært solid konstruksjon.

Faktisk kan den "skremmes" opp til ca 235 hk av Lundins Marin i Sverige. Et såkalt racingprogram, men allikevel 100% driftssikkert.

Jeg kjenner en som fikk det gjort med sin Verado 135 hk på en Silver Eagle 650 alubåt for noen år siden.

Verado 135 og 200 er altså identiske motorer, bare annen software.

Så han fikk med andre ord ca 100 hk ekstra for en relativt rimelig penge.

Det er kun motorer med overlading (turbo eller kompressor) man kan gjøre slikt med naturligvis.

Han solgte båten til en annen som jeg også kjenner, og jeg var med flere turer med den. 

Han fikk den nesten opp i 50 knop, så det var jo imponerende. Det var aldri noe krøll med den motoren.

Men slikt gjør man jo helst ikke på en ny motor med garanti. Og 235 hk ut av en 1,7 liters motor er uansett ganske uhørt i båtsammenheng. 

Alfa Romeo tar 240 hk ut av sin 1,75 liters turbomotor i sportsbiler, så det er jo mulig da.

 

Men Verado 1,7 liter er jo uansett en 4-syl motor så du vil jo ikke få den fine balanserte motorlyden som av en V6 eller V8, og litt mere støy blir det pga. kompressoren. Men uansett en helt grei motor.

Det er vel ekstra lang stamme på denne, hvis det er det du skal ha? Ikke alltid så lett å se på bildene ved første øyekast.

Teerex

Teerex

Ja det er jo den gode gamle 1,7 liter 4-syl.  Relativt tung, men en svært solid konstruksjon.

Faktisk kan den "skremmes" opp til ca 235 hk av Lundins Marin i Sverige. Et såkalt racingprogram, men allikevel 100% driftssikkert.

Jeg kjenner en som fikk det gjort med sin Verado 135 hk på en Silver Eagle 650 alubåt for noen år siden.

Verado 135 og 200 er altså identiske motorer, bare annen software.

Så han fikk med andre ord ca 100 hk ekstra for en relativt rimelig penge.

Det er kun motorer med overlading (turbo eller kompressor) man kan gjøre slikt med naturligvis.

Han solgte båten til en annen som jeg også kjenner, og jeg var med flere turer med den. 

Han fikk den nesten opp i 50 knop, så det var jo imponerende. Det var aldri noe krøll med den motoren.

Men slikt gjør man jo helst ikke på en ny motor med garanti. Og 235 hk ut av en 1,7 liters motor er uansett ganske uhørt i båtsammenheng. 

Alfa Romeo tar 240 hk ut av sin 1,75 liters turbomotor i sportsbiler, så det er jo mulig da.

 

Men Verado 1,7 liter er jo uansett en 4-syl motor så du vil jo ikke få den fine rolige motorlyden som av en V6 eller V8, og litt mere støy blir det pga. kompressoren.

Det er vel ekstra lang stamme på denne, hvis det er det du skal ha? Ikke alltid så lett å se på bildene ved første øyekast.

Teerex

Teerex

Ja det er jo den gode gamle 1,7 liter 4-syl.  Relativt tung, men en svært solid konstruksjon.

Faktisk kan den skremmes opp til ca 235 hk av Lundins Marin i Sverige. Et såkalt racingprogram, men allikevel 100% driftssikkert.

Jeg kjenner en som fikk det gjort med sin Verado 135 hk på en Silver Eagle 650 alubåt for noen år siden.

Verado 135 og 200 er altså identiske motorer, bare annen software.

Så han fikk med andre ord ca 100 hk ekstra for en relativt rimelig penge.

Det er kun motorer med overlading (turbo eller kompressor) man kan gjøre slikt med naturligvis.

Han solgte båten til en annen som jeg også kjenner, og jeg var med flere turer med den. 

Han fikk den nesten opp i 50 knop, så det var jo imponerende. Det var aldri noe krøll med den motoren.

Men slikt gjør man jo helst ikke på en ny motor med garanti. Og 235 hk ut av en 1,7 liters motor er uansett ganske uhørt i båtsammenheng. 

Alfa Romeo tar 240 hk ut av sin 1,75 liters turbomotor i sportsbiler, så det er jo mulig da.

 

Men Verado 1,7 liter er jo uansett en 4-syl motor så du vil jo ikke få den fine rolige motorlyden som av en V6 eller V8, og litt mere støy blir det pga. kompressoren.

Det er vel ekstra lang stamme på denne, hvis det er det du skal ha? Ikke alltid så lett å se på bildene ved første øyekast.

Teerex

Teerex

Ja det er jo den gode gamle 1,7 liter 4-syl.  Relativt tung, men en svært solid konstruksjon.

Faktisk kan den skremmes opp til ca 235 hk av Lundins Marin i Sverige. Et såkalt racingprogram, men allikevel 100% driftssikkert.

Jeg kjenner en som fikk det gjort med sin Verado 135 hk på en Silver Eagle 650 alubåt for noen år siden.

Verado 135 og 200 er altså identiske motorer, bare annen software.

Så han fikk med andre ord ca 100 hk ekstra for en relativt rimelig penge.

Det er kun motorer med overlading (turbo eller kompressor) man kan gjøre slikt med naturligvis.

Han solgte båten til en annen som jeg også kjenner, og jeg var med flere turer med den. 

Han fikk den nesten opp i 50 knop, så det var jo imponerende. Det var aldri noe krøll med den motoren.

Men slikt gjør man jo helst ikke på en ny motor med garanti. Og 235 hk ut av en 1,7 liters motor er uansett ganske uhørt i båtsammenheng. 

Alfa Romeo tar 240 hk ut av sin 1,75 liters turbomotor i sportsbiler, så det er jo mulig da.

 

Men Verado 1,7 liter er jo uansett en 4-syl motor så du vil jo ikke få den fine rolige motorlyden som av en V6 eller V8, og litt mere støy blir det pga. kompressoren.

Er det ekstra lang stamme på denne, hvis det er det du skal ha? Ikke alltid så lett å se på bildene ved første øyekast.

Teerex

Teerex

Ja det er jo den gode gamle 1,7 liter 4-syl.  Relativt tung, men en svært solid konstruksjon.

Faktisk kan den skremmes opp til ca 235 hk av Lundins Marin i Sverige. Et såkalt racingprogram, men allikevel 100% driftssikkert.

Jeg kjenner en som fikk det gjort med sin Verado 135 hk på en Silver Eagle 650 alubåt for noen år siden.

Verado 135 og 200 er altså identiske motorer, bare annen software.

Så han fikk med andre ord ca 100 hk ekstra for en relativt rimelig penge.

Det er kun motorer med overlading (turbo eller kompressor) man kan gjøre slikt med naturligvis.

Han solgte båten til en annen som jeg også kjenner, og jeg var med flere turer med den. 

Han fikk den nesten opp i 50 knop, så det var jo imponerende. Det var aldri noe krøll med den motoren.

Men slikt gjør man jo helst ikke på en ny motor med garanti. Og 235 hk ut av en 1,7 liters motor er uansett ganske uhørt i båtsammenheng. 

Alfa Romeo tar 240 hk ut av sin 1,75 liters turbomotor i sportsbiler, så det er jo mulig da.

 

Men Verado 1,7 liter er jo uansett en 4-syl motor så du vil jo ikke få den fine rolige motorlyden som av en V6 eller V8, og litt mere støy blir det pga. kompressoren.

Teerex

Teerex

Ja det er jo den gode gamle 1,7 liter 4-syl.  Relativt tung, men en svært solid konstruksjon.

Faktisk kan den skremmes opp til ca 235 hk av Lundins Marin i Sverige. Et såkalt racingprogram, men allikevel 100% driftssikkert.

Jeg kjenner en som fikk det gjort med sin Verado 135 hk på en Silver Eagle 650 alubåt for noen år siden.

Verado 135 og 200 er altså identiske motorer, bare annen software.

Så han fikk med andre ord ca 100 hk ekstra for en relativt rimelig penge.

Det er kun motorer med overlading (turbo eller kompressor) man kan gjøre slikt med naturligvis.

Han solgte båten til en annen som jeg også kjenner, og jeg var med flere turer med den. 

Han fikk den nesten opp i 50 knop, så det var jo imponerende. Det var aldri noe krøll med den motoren.

Men slikt gjør man jo helst ikke på en ny motor med garanti. Og 235 hk ut av en 1,7 liters motor er uansett ganske uhørt. 

Alfa Romeo tar vel 240 hk ut av sin 1,7 liters turbomotor i sportsbiler, så det er jo mulig da.

 

Men Verado 1,7 liter er jo uansett en 4-syl motor så du vil jo ikke få den fine rolige motorlyden som av en V6 eller V8, og litt mere støy blir det pga. kompressoren.

Teerex

Teerex

Ja det er jo den gode gamle 1,7 liter 4-syl.  Relativt tung, men en svært solid konstruksjon.

Faktisk kan den skremmes opp til ca 235 hk av Lundins Marin i Sverige. Et såkalt racingprogram, men allikevel 100% driftssikkert.

Jeg kjenner en som fikk det gjort med sin Verado 135 hk på en Silver Eagle 650 alubåt for noen år siden.

Verado 135 og 200 er altså identiske motorer, bare annen software.

Så han fikk med andre ord ca 100 hk ekstra for en relativt rimelig penge.

Det er kun motorer med overlading (turbo eller kompressor man kan gjøre slikt med naturligvis).

Han solgte båten til en annen som jeg også kjenner, og jeg var med flere turer med den. 

Han fikk den nesten opp i 50 knop, så det var jo imponerende. Det var aldri noe krøll med den motoren.

Men slikt gjør man jo helst ikke på en ny motor med garanti. Og 235 hk ut av en 1,7 liters motor er uansett ganske uhørt. 

Alfa Romeo tar vel 240 hk ut av sin 1,7 liters turbomotor i sportsbiler, så det er jo mulig da.

 

Men Verado 1,7 liter er jo uansett en 4-syl motor så du vil jo ikke få den fine rolige motorlyden som av en V6 eller V8, og litt mere støy blir det pga. kompressoren.

Teerex

Teerex

Ja det er jo den gode gamle 1,7 liter 4-syl.  Relativt tung, men en svært solid konstruksjon.

Faktisk kan den skremmes opp til ca 235 hk av Lundins Marin i Sverige. Et såkalt racingprogram, men allikevel 100% driftssikkert.

Jeg kjenner en som fikk det gjort med sin Verado 135 hk på en Silver Eagle 650 alubåt for noen år siden.

Verado 135 og 200 er altså identiske motorer, bare annen software.

Så han fikk med andre ord ca 100 hk ekstra for en relativt rimelig penge.

Det er kun motorer med overlading (turbo eller kompressor man kan gjøre slikt med naturligvis).

Han solgte båten til en annen som jeg også kjenner, og jeg var med flere turer med den. 

Han fikk den nesten opp i 50 knop, så det var jo imponerende. Det var aldri noe krøll med den motoren.

Men slikt gjør man jo helst ikke på en ny motor med garanti. Og 235 hk ut av en 1,7 liters motor er uansett ganske uhørt. 

Alfa Romeo tar vel 240 hk ut av sin 1,7 liters turbomotor i sportsbiler, så det er jo mulig da.

 

Men Verado 1,7 liter er jo uansett en 4-syl motor så du vil jo ikke få den fine rolige motorlyden av en V6 eller V8, og litt mere støy blir det pga. kompressoren.



×
×
  • Create New...