Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Mercury har justeringsfrie ventiler på 4-taktere fra 80 hk og opp (de under 80 hk har jeg ikke i hodet på sparket).

De er ikke hydrauliske, men Mercury har utviklet en type motorblokk/topplokk der ventiljustering ikke er nødvendig.

Gjelder helt tilbake til ca 2005 og de første Verado 6-syl samt 4-syl, og 4-takterne 80-115 hk basert på Verado 4-syl 1,7 liter blokk.

Videre F150 fra 2012 og de nye F80-115 fra 2014. Og naturligvis de nye V6/V8 modellene fra i år.

De andre merkene burde jeg jo kunne, men har aldri justert ventiler på utenbordsmotorer selv om jeg har vært borti de fleste merker og mange modeller. Skyldes nok at de fleste motorer går lite timer. Men vet at ventilsjekk/justering skal utføres ved visse timetall på mange motorer.

Teerex

Teerex

Mercury har justeringsfrie ventiler på 4-taktere fra 80 hk og opp (de under 80 hk har jeg ikke i hodet på sparket).

De er ikke hydrauliske, men Mercury har utviklet en type motorblokk/topplokk der ventiljustering ikke er nødvendig.

Gjelder helt tilbake til ca 2005 og de første Verado 6-syl samt 4-syl, og 4-takterne 80-115 hk basert på Verado 4-syl 1,7 liter blokk.

Videre F150 fra 2012 og de nye F80-115 fra 2014. Og naturligvis de nye V6/V8 modellene fra i år.

De andre merkene burde jeg jo kunne, men har aldri justert ventiler på utenbordsmotorer selv om jeg har vært borti de fleste merker og mange modeller. Men vet at ventilsjekk/justering skal utføres ved visse timetall på mange motorer.

Teerex

Teerex

• Create New...