Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

18 fot her også, Mercury F115.

Båten danser opp i 44-45 knop på en god dag...  men da må man være på "alerten" for det er egentlig litt over komfortgrensa til skroget.

I fjor var det maken båt til salgs med E-tec 250 hk og lift :giggle: Og båten er godkjent for 140 hk.

Tror ikke det var så festlig i lengden, han nevnte 52 knop med 6 mann og 57 knop med for liten propell.

Å ha korrekt propell ville nok være enda mere utrygt.

Men hvorfor ikke heller ha en motor med korrekt ytelse og vekt i forhold til det skroget takler best? Istedenfor å slite med overvekt, overmotorisering og alle ulempene som utvilsomt dukker opp.

Båten er altså godkjent for 140 hk selv om 115 hk gir mer enn nok fart. Iallefall dagens 115 hk.

DF140 er jo ikke akkurat den sprekeste motoren man kan henge på hekken i forhold til oppgitt effekt. Båten skal klare 46 knop med en slik men den ene knopen klarer jeg meg helt fint uten.

Teerex

Teerex

18 fot her også, Mercury F115.

Båten danser opp i 44-45 knop på en god dag...  men da må man være på "alerten" for det er egentlig litt over komfortgrensa til skroget.

I fjor var det maken båt til salgs med E-tec 250 hk og lift :giggle: 

Tror ikke det var så festlig i lengden, han nevnte 52 knop med 6 mann og 57 knop med for liten propell.

Å ha korrekt propell ville nok være enda mere utrygt.

Men hvorfor ikke heller ha en motor med korrekt ytelse og vekt i forhold til det skroget takler best? Istedenfor å slite med overvekt, overmotorisering og alle ulempene som utvilsomt dukker opp.

Båten min er godkjent for 140 hk selv om 115 hk gir mer enn nok fart. 

DF140 er jo ikke akkurat den sprekeste motoren man kan henge på hekken i forhold til oppgitt effekt. Båten skal klare 46 knop med en slik men den ene knopen klarer jeg meg helt fint uten.

Teerex

Teerex

18 fot her også, Mercury F115.

Båten danser opp i 44-45 knop på en god dag...  men da må man være på "alerten" for det er egentlig litt over komfortgrensa til skroget.

I fjor var det maken båt til salgs med E-tec 250 hk og lift :giggle: 

Tror ikke det var så festlig i lengden, han nevnte 52 knop med 6 mann og 57 knop med for liten propell.

Men hvorfor ikke heller ha en motor med korrekt ytelse og vekt i forhold til det skroget takler best? Istedenfor å slite med overvekt, overmotorisering og alle ulempene som utvilsomt dukker opp.

Båten min er godkjent for 140 hk selv om 115 hk gir mer enn nok fart. 

DF140 er jo ikke akkurat den sprekeste motoren man kan henge på hekken i forhold til oppgitt effekt. Båten skal klare 46 knop med en slik men den ene knopen klarer jeg meg helt fint uten.



×
×
  • Create New...