Jump to content

Båthenger til 20fots skjærgårdsjeep

OddIvar90

Recommended Posts

Hei.

Jeg skal gå i innkjøp av ny båt henger og trenger derfor råd.

Jeg har en skjærgårdsjeep som er 20 fot, og har en totalvekt på ca 1200kg og båten er 230 bred. (virker stor til å være 20fot)

Jeg har problemer med å bestemme meg om jeg skal ha selvjusterende vugger eller faste. Hva mener dere?

Redigert av OddIvar90 (see edit history)

Vi har en tysse henger med selvjusterende vugge og er godt fornøyd med denne. Selvjusteringen gjør at sidestøttene følger båtsiden ved utlegg og opptrekk. Båten går rett og fint opp på hengeren hver gang. Kjører 100mil med båthengeren hver sommer uten problemer eller ustabilitet. Båten må selvsagt stroppes skikkelig fast ved kjøring og da ligger båten stabilt og godt fast også med selvjusterende vugge.

Anbefaler også Svela B18X, jeg har B26X og Brenderup 8224TB.

Svela har en helt annen konstruksjon enn andre hengere med mange hjul på hver side av kjølen slik at den passer mange forskjellige båter uten justering. Jeg foretrekker Brenderup sine faste superruller foran selvjusterende vugge. Kunne valgt Fogelstad da jeg kjøpte 8224TB, begge er fra Thule gruppen og superruller vs selvjusterende vogge er eneste forskjell.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...