OddIvar90 Startet 13.August.2014 Del på Facebook Startet 13.August.2014 (redigert) Hei. Jeg skal gå i innkjøp av ny båt henger og trenger derfor råd. Jeg har en skjærgårdsjeep som er 20 fot, og har en totalvekt på ca 1200kg og båten er 230 bred. (virker stor til å være 20fot) Jeg har problemer med å bestemme meg om jeg skal ha selvjusterende vugger eller faste. Hva mener dere? Redigert 13.August.2014 av OddIvar90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Se på Svela B18X på svela.no Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Er du ut etter kvalitet så kjøp Svela. Jeg har Brenderup, min henger er 10 år og har alltid stått inne, men den ruster, en henger bør vare mer en 10 år. Det som er fint med denne hengeren er vugga, lett å få båten opp. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
glalaks Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Jeg har hatt to stk hss hengere. En til en 19 foter, og nå til en 21 foter. Veldig fornøyd med begge to. Veldig enkle i bruk! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mouche Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Og skal du ha det virkelig enkelt så monter en el-vinsj, anbefales! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
OddIvar90 Svart 15.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2014 Takk for svar! :) men anbefaler dere selvjusterende vugger eller faste? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 Jeg har bare erfaring med fast vugge, synes den fungerer utmerket, men de som har selvjusterende vugge er også svært godt fornøyd. Det spørs bare hva du vil ha... Men, patenten til Svela blir min neste henger. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
glalaks Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 Om du har en båt som du skal kjøre på hengeren ville jeg hatt fast. Selvjusterende er kjekt når du bruker flere båter vil jeg tro.. Veldig enkle å justere hss også, ingen verktøy trengs.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
OddIvar90 Svart 17.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2014 Skjønner. Ja, vil tro fast er en fordel :) vil tro båten kommer litt høyere opp i hengeren med selvjusterende og vil også fjære litt på vuggene slik at den kan bli lett ustødig ser jeg for meg. Ser også fordelen med fast at det er mange flere kjøleruller, større vugge bak.. Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Vi har en tysse henger med selvjusterende vugge og er godt fornøyd med denne. Selvjusteringen gjør at sidestøttene følger båtsiden ved utlegg og opptrekk. Båten går rett og fint opp på hengeren hver gang. Kjører 100mil med båthengeren hver sommer uten problemer eller ustabilitet. Båten må selvsagt stroppes skikkelig fast ved kjøring og da ligger båten stabilt og godt fast også med selvjusterende vugge. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Kan man låse de selvjusterende støttene når båten er på hengeren? Eller er de alltid "løse"? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
OddIvar90 Svart 17.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2014 På de hengeren jeg har sett så er de alltid løse ja.. Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Ingen låsing på hengeren vår ihvertfall. Fungerer helt fint. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 18.August.2014 Del på Facebook Svart 18.August.2014 Anbefaler også Svela B18X, jeg har B26X og Brenderup 8224TB. Svela har en helt annen konstruksjon enn andre hengere med mange hjul på hver side av kjølen slik at den passer mange forskjellige båter uten justering. Jeg foretrekker Brenderup sine faste superruller foran selvjusterende vugge. Kunne valgt Fogelstad da jeg kjøpte 8224TB, begge er fra Thule gruppen og superruller vs selvjusterende vogge er eneste forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.