2556cb Startet 13.August.2014 Link til dette innlegget Startet 13.August.2014 Har kommet til at det er på tide og oppdadere navigasjonen litt siden radaren min har tatt kveld. De jeg vurderer nå er Raymarine c125 og Garmin 1020xs. Raymarine virker veldig lett i menyen med joystick knappen og 12 tommer skjerm, men ekkoloddmodul kommer i tillegg, ca 3500kr. Garmin har ikke joystick men knapper, fungerte fint det også. Denne har ekkolodd inkludert, men bare 10 tommer skjerm, og noe billigere. Noen som har erfaring eller tips? Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Har du sett på Raymarine c127? Tusen kroner opp fra c125... Ellers har jeg benyttet både c125 og e127 en del. Foretrekker klart sistnevnte, da touch-sensitiv skjerm utnytter LightHouse II-grensesnittet bedre enn kun med menystyring. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
KARILLA Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 (redigert) Bruker Raymarine E127 og har lært å sette veldig pris på touch skjerm. Mer som å bruke et lesebrett Raymarine sitt wifi samarbeider også feilfritt med min Ipad, kjekt å sitte akter å planlegge for neste dag ferd. Du kan lage ruter og way point som du lagrer på plotteren fra Ipad, kjekt. For ikke å snakke om hvor nyttig det kan være for passasjerene å følge med på kartet også dette fra Ipad som er en eksakt kopi av plotteren. Navionics kart app for Ipad samarbeider også med min plotter, oppdaterer kartet trådløst, sikkert flere funksjoner men de har jeg ikke fått testet ut enda. Redigert 13.August.2014 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
OleAskeladd Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Sjekk ut lowerance hds12 touch.. Helt topp. Gå inn på pronav.no sine sider å se der Sitér dette innlegget Link to post
2556cb Svart 13.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Ser at E127 også har innebygget ekkolodd, da slipper jeg vel også ekkoloddmodulen? Tror det blir billigere med den innebyggede fremfor ekstra modul. Er det slik og forstå HAIK at kartet i plotteren blir oppdatert via Ipad? Må man betale noe ekstra når det oppdateres? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 (redigert) E127 Har innebygd ekkoloddmodul, så det er ikke behov for noe modul i tillegg. En evt radar kobles også rett i plotteren ikke noe boks der heller. Kartet kan oppdateres fra Ipad. Hva man må betale avhenger av hvilken kartbrikke du har. App for Ipad koster også ca 450. Alle kartbrikker har gratis oppdatering i et år slik jeg forstår det. Har nettopp innstalert Navionics appen og prøvd den mot plotteren. Hos meg så fungerer det flott. Lykke til Redigert 13.August.2014 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Fantino Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Bare minner om at remanufactured fra US fremdeles ser ut til å være en knalldeal: http://www.wmjmarine.com/e70024.html Sitér dette innlegget Link to post
2556cb Svart 13.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Ja prisen der så grei ut. Vet ikke hvor mye som kommer i tillegg på toll og frakt? Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 (redigert) Jetcarrier: Levert på døra i Oslo 1189.- Du må i tillegg betale moms. Det er ingen tollavgift. Redigert 13.August.2014 av Stjerneglimt (see edit history) Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
sap_2000 Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Er godt fornøyd med mine Raymarine C127/C125 og 424HD Color radar, Autopilot, VHF, AIS 650 og BV744 triducer. En stor fordel med nye Raymarine produkter er integreringen mot navionics appene og egen av for styring/ visnig av alt på MFD skjermene. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Fantino Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 UPS Worldwide Expedited koster 310 USD iflg checkout på wmjmarine.com. Ser at du faktisk kan betale med PayPal også nå til dags. Pris på døra inkl. moms og tollbehandling blir da i underkant av 23000. Merk også at shippingprisen ikke nødvendigvis øker proporsjonalt med størrelsen av pakken, dvs. det blir neppe trippel pris av å legge til radar og ekkoloddgiver f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.