Jump to content

Hvilken radarpakke skal jeg velge?

2556cb

Recommended Posts

Har kommet til at det er på tide og oppdadere navigasjonen litt siden radaren min har tatt kveld. De jeg vurderer nå er Raymarine c125 og Garmin 1020xs. Raymarine virker veldig lett i menyen med joystick knappen og 12 tommer skjerm, men ekkoloddmodul kommer i tillegg, ca 3500kr. Garmin har ikke joystick men knapper, fungerte fint det også. Denne har ekkolodd inkludert, men bare 10 tommer skjerm, og noe billigere. :confused:

Noen som har erfaring eller tips?

Har du sett på Raymarine c127? Tusen kroner opp fra c125...

Ellers har jeg benyttet både c125 og e127 en del. Foretrekker klart sistnevnte, da touch-sensitiv skjerm utnytter LightHouse II-grensesnittet bedre enn kun med menystyring.

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Bruker Raymarine E127 og har lært å sette veldig pris på touch skjerm.

Mer som å bruke et lesebrett

Raymarine sitt wifi samarbeider også feilfritt med min Ipad, kjekt å sitte akter å planlegge for neste dag ferd.

Du kan lage ruter og way point som du lagrer på plotteren fra Ipad, kjekt.

For ikke å snakke om hvor nyttig det kan være for passasjerene å følge med på kartet også dette fra Ipad som er en eksakt kopi av plotteren.

Navionics kart app for Ipad samarbeider også med min plotter, oppdaterer kartet trådløst, sikkert flere funksjoner men de har jeg ikke fått testet ut enda.

Redigert av HAIK (see edit history)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

E127 Har innebygd ekkoloddmodul, så det er ikke behov for noe modul i tillegg.

En evt radar kobles også rett i plotteren ikke noe boks der heller.

Kartet kan oppdateres fra Ipad.

Hva man må betale avhenger av hvilken kartbrikke du har. App for Ipad koster også ca 450. Alle kartbrikker har gratis oppdatering i et år slik jeg forstår det.

Har nettopp innstalert Navionics appen og prøvd den mot plotteren. Hos meg så fungerer det flott.

Lykke til

Redigert av HAIK (see edit history)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

UPS Worldwide Expedited koster 310 USD iflg checkout på wmjmarine.com. Ser at du faktisk kan betale med PayPal også nå til dags. Pris på døra inkl. moms og tollbehandling blir da i underkant av 23000.

Merk også at shippingprisen ikke nødvendigvis øker proporsjonalt med størrelsen av pakken, dvs. det blir neppe trippel pris av å legge til radar og ekkoloddgiver f.eks.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...