Even kriver Startet 14.August.2014 Link til dette innlegget Startet 14.August.2014 Hei, jeg lurer på om det vil være problem å bytte om innbords motor til utbords. Jeg har en plast snekke med en Marna MB10A motor, som er veldig dyr og skaffe deler til. Dette er bilde av baksiden på båten. Blei litt stort for bilde e rett ifra facebook. forslag, metoder å gjøre det på? eventuelt bilder :) Sitér dette innlegget Link to post
www.com Svart 14.August.2014 Link til dette innlegget Svart 14.August.2014 det er vanskelig å få til men ikke umulig.Men kanskje det beste hadde vært å bytte innenbordsmotoren til en annen motor? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 14.August.2014 Link til dette innlegget Svart 14.August.2014 Det er mange seilbåter som har utenborsmotor festet på en brakett på akterspeilet. opp til 15 HK burde det kunne brukes. Det er andre trådet på båtformuet som omtaler ombygging, f.eks. denne: https://baatplassen.no/i/topic/55750-brakett-til-paahenger/ Ellers er braketter diskutert her: https://baatplassen.no/i/topic/51032-valg-og-montering-av-motorbrakett-til-seilbaat-med-utenbordsmotor/ Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 14.August.2014 Link til dette innlegget Svart 14.August.2014 Hei Det kan ikke være allverdens jobb å lage en brakett for montering på akterspeilet. Tok ett par bilder av ett prosjekt i båthavnen i dag, kanskje du kan få noen ideer av dette? Men som www.com sier så er det kanskje ett godt alternativ å kjøpe en brukt motor av samme type og montere denne inn. Men dette er jo opp til deg å avgjøre :) Uansett lykke til. larss Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 14.August.2014 Link til dette innlegget Svart 14.August.2014 Min onkel har bygget småbåter med motorbrønn inni. dette var spissbåter, men dem var jo bygget med brønn fra bunnen av. veldig fine svingegenskaper! innbiller meg jeg har sett enkelte elvebåter med samme patent. å bygge om ser jeg for meg som en stor jobb og utfordrende for eksisterende innredning og strukturell styrke. brakett hadde vel vært mye mye enklere. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
adeneo Svart 14.August.2014 Link til dette innlegget Svart 14.August.2014 Alt er mulig, også å sette utenbordsmotor på nesten hva som helst, men du går strengt tatt feil vei, hvorfor ikke heller kjøpe en liten billig dieselmotor på nettet og sette inn ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.