bergetun Startet 14.August.2014 Link til dette innlegget Startet 14.August.2014 I dag har jeg en 230v/Alko platetopp i båten som jeg ikke synes fungerer veldig bra. 230v fungerer greit nok, men det tar for lang tid og du er avhengig av landstrøm. Alkodelen er ubrukelig da det tar ALT for lang tid å bruke og er i tillegg vanskelig å justere temperaturen når man skal lage noe mer avansert enn å varme opp boksemat. Kjerringen har derfor et sterkt ønske om at vi får montert enn kjeramisk platetopp eller induksjonstopp. Problemet med en slik platetopp at man forsatt er avhengig av landstrøm eller strømaggregat(som jeg ikke har) Jeg har derfor lyst å installere gassplatetopp. Gass er i min mening det beste man kan bruke til matlaging, uavhengig om det er i båt eller i hus, både med tanke på justering av varme og hurtighet ved oppvarming. Ser at IKEA selger doble gassplatettopper som passer direkte ned i hullet som er i dagens 230v/alko platetopp i båten: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00237149/ Hva sier dere? Lar dette seg gjøre på en sikker og god måte. (Sikkerhet er viktig) Noen som har erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 14.August.2014 Link til dette innlegget Svart 14.August.2014 IKEA gassplatetopp er ikke godkjent for bruk i båt. Som det står i monteringsanvisningen; Kun for bruk i husholdning. Og når det gjelder sikkerhet, er jeg ikke i tvil om hva som er det sikreste. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
bergetun Svart 14.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2014 Ser uansett ut som jeg må ha 230V tilkobling til den platetoppen, så da blir det heller : http://www.marineshop.no/VVS/Kokeapparat-/-Komfyr/Kokeapparat/SMEV-Koketopp-2--bluss--PI8062M-for-innfelling---m-sotet-glasslokk-114537-p0000159739 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.