Jump to content

fjerne motor i seglbåt, seilbåtdrev

Proxor

Recommended Posts

båten ligger på sjøen, dersom eg skrur løs den hvite ringen og løsner vil ikke det komme vann inn da, pluss den motoren din såg ut som var byggd litt mer inn i drevet en va min er som står litt ifra, planen er og bare fjerne motor og la drevet stå igjen, såg for meg at det bare jekk en akksling inn i drevet som bare sto imot noe tannhjul slik at det bare var og dra den rett ut fra drevet?

båten ligger på sjøen, dersom eg skrur løs den hvite ringen og løsner vil ikke det komme vann inn da, pluss den motoren din såg ut som var byggd litt mer inn i drevet en va min er som står litt ifra, planen er og bare fjerne motor og la drevet stå igjen, såg for meg at det bare jekk en akksling inn i drevet som bare sto imot noe tannhjul slik at det bare var og dra den rett ut fra drevet?

Du må nesten ta båten på land for å gjøre dette. Hullet som drevet går gjennom er jo under vannlinjen, og båten vil raskt fylles med vann (og synke) om du forsøker å gjøre dette med båten på vannet. Etter å ha fjernet drevet må du lukke hullet på ett eller annet vis, f.eks. ved å støpe det igjen.

Om du bare fjerner motoren og lar drevet stå igjen, kan det gjøres med båten på vannet. Men siden drevet er festet til båten bare i bakkant, vil det være gummibelgen i hullet som må bære vekten av drevet. Jeg ville ikke stolt på en slik løsning i lengden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...