Viksund Bravo Startet 20.April.2005 Link til dette innlegget Startet 20.April.2005 Heisann. Har bærbar PC med kartprogram og C-map, men vet ikke om jeg kan koble til min Garmin GPS 12 (ikke XL). Finner ikke noe vettugt om dette i manualen HAdde egentlig tenkt å kjøpe mottaker på Clas Ohlson, men kan vel heller bruke den jeg har om det går an. Må i såfall ha kabel mellom GPS og PC, hvem selger dette? Takker for svar mvh Christian Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
AUAa Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Hei. Jeg har Garmin sin GPS 12, og bruker denne på den bærbare PC'en med C-map. Dette har fungert helt supert. Kabel finnes i de fleste butikker hvor de selger GPS'er og lignende har jeg inntrykk av. Det eneste jeg hadde problemer med var å sette de rette parametrene/samkjøre disse i mellom GPS og programmet. Husker dessverre ikke hvordan dette var, og heller ikke om jeg har XL-utgaven eller ikke. (Utstyret befinner seg ikke i nærheten nå..) Sitér dette innlegget Link to post
viking87 Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Du kan bruke Garmin12, sammen med bærbar Pc og C-map. Husker ikke alt nå, er heller ikke i nærheten av utstyret for øyeblikket, men jeg husker at jeg kjøpte en plugg fra Maritim for å kunne bruke ekstern 12 Volt på GPS`en, i denne plugggen er det og Inngang og utgang for NMEA signaler. Jeg koblet til både inn og utgangs ledningen, men det greier seg visst med utgangen har jeg fått høre. Du må også koble jordingsledningen. brukte en serie kabel for datamaskinen og fant rette ledningene i kabelen, som jeg koblet meg innpå. Dt fungerer fint,men det er en del trøbbel for å få dataprogrammet i gang. Det fantes en eller annen side på internett som viser hvordan det kobles. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 20.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Takk for greie svar. Da gjenstår bare å spore opp kabel til GPS. Blir artig å prøve, da GPS har vært uten mulighet for å legge inn kart. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Kurt Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 (redigert) Har selv en 12XL kobler til pc og det fungerer perfekt. Har selv en kabel lik denne Maritim har. 8575-22 $ GARMIN PC-KABEL M/ LIGHTER ADAPTER Kr 494,- Redigert: Med denne kabelen kan du laste Waypoints fra GPS til pc og tilbake. Denne er egentlig beregnet for 12XL som tåler 10-30V, men kan også brukes til 12. Da må man bare huske på at den ikke må kobles til 12V. Tror Garmin 12 skal bare ha 5V. Kobler du den til ekstern forsyning sparer du mye batterier. Tidligere fantes steder på internett man kunne kjøpe løse plugger og lage kabel selv. Kanskje finner du det ved å søke. Koblingskjema til kabel Redigert 20.April.2005 av Kurt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.