nor star 290.. Startet 15.August.2014 Link til dette innlegget Startet 15.August.2014 Etter å ha vært plaget med litt for mye støy etter min mening er det på tide å planlegge isolering av motorommet på nytt. I dag er det kun armaflex matter som er limt på tankene på siden og under dørkplater, samt ingen form for pakninger på luker. Så regner med det finnes potensiale her. Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette, pga må ikke bli for tett heller med tanke på luft til motorer. Bør jeg bruke blyplater eller porolon? Noen som har gjort samme jobben i tilsvarende båt? Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 15.August.2014 Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette, pga må ikke bli for tett heller med tanke på luft til motorer. En kommentar til dette med luft til motorene. Det er luftinntak på sidene på denne båten som gir luft til motorene. Så lenge du ikke sperrer den lufttilgangen så er det bare å isolere i vei. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
nor star 290.. Svart 15.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Vil jo bli sperret litt dette, men lurte på og borre huller i isolasjonsplatene og lage lydfeller. Men hvor mange og store de skal være er jeg litt usikker på. Har 2 stk tamd 63l Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 26.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Noen som vet beste pris på isiboat sine plater? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Du klarer å regne ut hvor mye luft du trenger. Du vet volum på motor og omdreininger. Med to kad63 tipper jeg svaret er i retning MYE luft. Veldig mye. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Ca 1,9cm2 pr kw har eg i nokre notater av ukjent opphav. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.