bergetun Startet 15.August.2014 Link til dette innlegget Startet 15.August.2014 Hei, En kompis av meg har kjøpt seg en Sundancer som toalettet har sluttet å fungere i og har spurt meg om hjelp. Jeg har aldri hatt båt med vakuum toalett så jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke Toalettet sluttet å fungere (Den bygger ikke opp vakuum) etter at dassen ble full etter en tur på festival. Det kommer vann inn, men ingenting skjer når man trykker ned pedalen. Vi får heller ikke tak i tidligere eier for å spørre hvordan toalettet fungerer. Finnes det noen sikringer, brytere osv som kan kan være ødelagt/av Er det noen her som har erfaring med disse toalettene og hva som er typiske feil som kan oppstå? På forhånd takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Porthos Svart 15.August.2014 Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Jeg opplevde det samme i sommer. Toalettet fungerte fint, helt til forkammeret var fullt, og det ikke ble byget opp vakuum. Vi hadde glemt å aktivere en bryter merket "head" som pumper innholdet fra forkammeret inn i selve tanken. Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 15.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Porthos : Takk for forslag, men denne bryteren var på . Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 15.August.2014 Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Ingen sikring på vakumpumpa som er gåen? Sitér dette innlegget Link to post
Portofino53 Svart 15.August.2014 Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Tipper det er tett mellom toalett og tank. Fyll med vann og bruk en god gammeldags "sugekopp" Da vil jeg tro du løsner proppene og vakuum kan igjen bygges opp. Har opplevd dette noen ganger når vi har hatt landkrabber på besøk... Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 16.August.2014 Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 (redigert) Regner da med at det er SeaLand sitt system? Sluttet å fungere-i form av at motoren ikke går? Eller motoren går, men bygger ikke opp vakuum? Om motoren ikke går: Trekk ut elektriske kontakten inn til motoren på vakumenheten. Og sett på 12V direkte der. Begynner motoren å gå da så er det noe med elektriske tilførselen/sikringer osv. Om motoren går, men vakuum ikke blir bygget opp: På hver side av motoren (litt avhengig av model) og der slangen kommer inn står det en "duckbill-ventil". Disse ventilen kan ha blitt vrengt, eller så slitt at de ikke virker som enveisventil lenger. Da bygges ikke vakuum opp lenger. Eller at tømmepumpen ikke tømmer septiktanken lenger. Redigert 16.August.2014 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.