Pål`ern Startet 15.August.2014 Link til dette innlegget Startet 15.August.2014 Jeg skal se på en Bavaria 33 sport fra 2008, for å muligens kjøpe denne. Er det noe spesielt jeg bør se etter på denne båttypen? vet at jeg bør sjekke motorer først og fremst. Denne skal ha kvitteringer på alle servicer, og alle oppdateringer som Volvo Penta har kommet med, skal være gjort. Det er 2 stk VP D3 190hk som har gått ca. 350 timer. Jeg har fått beskjed om at døra ned mot salongen er litt slærkete. Noen ide hva det kan skyldes eller hva som kan gjøres med dette? Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 15.August.2014 Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Jeg har 33 sport fra 2008 selv. Veldig fornøyd med båten! Det eneste jeg har funnet av problemer/plager så langt er følgende. Råtne sømmer i kalesjen. De var hele men revnet veldig fort. Lekkasje i targabøyle . Døren ned er ikke slarkete hos oss. Motorer og drev har jeg lite greie på. Ser mye på førsteinntrykk og er servicer fulgt. Alt i alt mye båt, og veldig fornøyd :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Pål`ern Svart 16.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 Lekkasje i targabøyle? Har du funnet ut hvor på tergabøylen det kommer inn, og ikke minst hvor vannet kommer ut igjen på innsiden? Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 16.August.2014 Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 Det er silikonen utvendig på targabøylen rundt omkring som er dårlig. Samt at innvendig silikon begynner og bli dårlig. Lekker ca 4-5 plasser i den og drypper rundt omkring inne i båten. Skal fikse det selv nå etterhvert. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
lippert Svart 16.August.2014 Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 Det var et kjent problem med dårlig tetning på targen fra fabrikk den gangen vi kjøpte i 2004. Lunde tettet mange som en del av klargørinngen før båten ble overlevert kunden. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Pål`ern Svart 16.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 har vært og sett på båten i dag. Så forholdsvis bra ut, men kalesjen var dårlig. Så da også at det var litt vann ute i cokbit rundt omkring. Så for øvrig også litt vann nede i motorrommet. Smakte på det, og det var ferskvann. Ikke saltvann. Regner med at hvis det kommer inn vann via dårlig kalesjeløsning og targabøyle, så havner vel noe av det nede i motorrommet etter hvert? Teakdørken i cokbit var heller ikke veldig vakker, men den kan vel pusses og eventuelt lakkes vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 16.August.2014 Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 Hva du gjør med teaken er jo opp til deg, men ja den kan behandles. ja, det er hull fra targa og ned i motorrom. Om svakhetene du observerte er deal breaker eller ikke er vel litt avhengig av pris. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Pål`ern Svart 16.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 Ja det kan jo være avhengig av pris. Kalesjen var såpass dårlig, at den tror jeg nok må byttes bl.a. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.