Jump to content

Hva skal jeg sjekke på en Bavaria 33 sport

Pål`ern

Recommended Posts

Jeg skal se på en Bavaria 33 sport fra 2008, for å muligens kjøpe denne. Er det noe spesielt jeg bør se etter på denne båttypen?

vet at jeg bør sjekke motorer først og fremst. Denne skal ha kvitteringer på alle servicer, og alle oppdateringer som Volvo Penta har kommet med, skal være gjort.

Det er 2 stk VP D3 190hk som har gått ca. 350 timer.

Jeg har fått beskjed om at døra ned mot salongen er litt slærkete. Noen ide hva det kan skyldes eller hva som kan gjøres med dette?

Jeg har 33 sport fra 2008 selv.

Veldig fornøyd med båten!

Det eneste jeg har funnet av problemer/plager så langt er følgende.

Råtne sømmer i kalesjen. De var hele men revnet veldig fort.

Lekkasje i targabøyle .

Døren ned er ikke slarkete hos oss.

Motorer og drev har jeg lite greie på. Ser mye på førsteinntrykk og er servicer fulgt.

Alt i alt mye båt, og veldig fornøyd :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

har vært og sett på båten i dag. Så forholdsvis bra ut, men kalesjen var dårlig. Så da også at det var litt vann ute i cokbit rundt omkring.

Så for øvrig også litt vann nede i motorrommet. Smakte på det, og det var ferskvann. Ikke saltvann.

Regner med at hvis det kommer inn vann via dårlig kalesjeløsning og targabøyle, så havner vel noe av det nede i motorrommet etter hvert?

Teakdørken i cokbit var heller ikke veldig vakker, men den kan vel pusses og eventuelt lakkes vil jeg tro.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...