Tomba1960 Startet 15.August.2014 Link til dette innlegget Startet 15.August.2014 I anledning kontrahering av ny båt (Hanse 505) trenger jeg hjelp til å navnsette. Kreativiteten min har vært utfordret, men den har ikke strukket til. I tillegg til en sviktende fantasi skyldes problemet en kritisk jury, blant andre satt sammen av yngre familiemedlemmer. Din hjelp er derfor etterspurt til å foreslå navn på båten. Følgende kravspesifikasjon gjelder: Enkelt å uttale både på norsk og engelsk Ett ord Opptil ca 10 bokstaver, a-z (ikke æ,ø eller å) Kan være ord på norsk, samisk, engelsk eller latin Bør beskrive sjø, maritim kultur/historie, hav, natur, dyr, fugler, nordnorsk/bergensk geografi, vær/værfenomen Noen som har gode forslag? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 15.August.2014 Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Jeg hadde omtrent samme problem som deg - og det manglet ikke på kreative forslag her på forumet. Juryen var derimot ikke helt enig - og det ble til slutt en klassiker, damenavn på syv bokstaver, noe jeg egentlig synes er litt kjedelig ;-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.August.2014 Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 Sett "Die" foran Hanse så har du den historiske Hanseaten. En lang maritim handelstradisjon koblet spesielt til Bergen. Eller rett og slett Hanseaten? Er jo litt mer swung med Die Hanse da men.. Og det blir et ordspill på produsentens navn og også at den er tysk importvare og hansatiden i seg selv. Ikke et vakkert navn men i det minste 100 prosent uten teit humor ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.