Jump to content

Hvor går ferden 22 - 24 april?


Astor

Recommended Posts

Hadde lagt ann til Hortenstur forrige helg. Den gang ei. Luft i dieselsystemet gjorde lørdagen til en skrudag. På ettermiddagen fant vi feilen, og nå går Forden på ærlig vis. Det ble Dragsund, nord på Håøya, sammen men andre båtfolk. En herlig gjeng!!

 

Denne helgen satser vi på Horten gjestehavn. Reiser fredag med landligge utpå lørdagen eller søndagen. Skal bli fint å komme seg utenfor Drøbak, og ikke minst se barndomsbyen MOSS!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

22. - 24. april? Nei, vår tredje tur starter imorgen 21. Hvor vi drar, vet jeg ikke nå. Blir vel noe lenger enn den vanlige plassen denne gangen med gode værutsikter.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

:flag::flag: Fredag 22/4: Seamasteren settes på vannet i Son :flag::flag: .

 

Som den evige optimist jeg er, regner jeg med at det meste fungerer og turen går da videre til Horten. Der blir det mannskapet fordoblet fra 2 til 4. Jeg regner med at det blir overnatting i i Horten. Gryyyyytidlig Lørdag går turen nedover kysten. Stopp et eller annet sted i telemark på Lørdags kveld. Søndag blir siste etappen til Arendal unnagjort og båten kan legges på plass på Hisøya......

 

1/2-Geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Satser på en øvelse i nattseilas fredag kveld/natt til lørdag. Lørdagen går i dass som båt-dag betraktet for minste Chrapylet skal i bursdagsbesøk til en av de andre jentene i barnehagen. Det er jo viktigere enn alt annet i verden, må vite ...

 

Søndagen derimot, påregner jeg en tur sørover til Austevoll. Bakkasund, Bekkjarvik eller Møgster alt etter Quindebestets forgodtbefinnende.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Denne helgen blir det slipsetting. Må ha vårrengjøring, sjekk av bunnstoff, skifte anoder, polere skroget og montere Dynaplate jordingsplate. Ser frem til en solfylt pusle med båten helg.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Hei alle båtvenner!

 

Livet er herlig, dere! :wink:

 

Lagerbeh. av hvitvin (selvfølgelig hjemmelaget) på sin faste plass i båten, er sjekket og funnet ok (fullt), rekene er innkjøpt og ligger i kjøleskapet - madammen blir plukket opp etter arbeid - og langhelgen ligger foran oss.

 

Denne turen går til "Nordøyane" og planen er også å få til en tur innom Ålesund, før vi blir "tvunget" til å begynne og tenke på hjemveien! (Helgene går jo så altfor fort jo!)! :flag::seeya:

 

:sailing: ship'O'Hoi - og god tur til alle! :flag:

Link to post
Share on other sites

Turen min blir ikke så lang.............nærmere bestemt inn på kjøkkenet for å fortsette opp :smash: pussingsarbeidet :headbang: som jeg (etter å ha utsatt med stort hell over lengre tid :sleep: ) nå MÅTTE i gang med..... :cryin: Lyspunktet får være at jeg er ferdig til uken, og da er det båtpuss/sjøsetting for alle penga :sailing:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Ser at Thor skal avsted å se F1, så da tar jeg sjangsen på en tur runt Tjøme uten å risikere

å bli "Thorpedert" :lol::lol::lol:

 

Turen tar jeg uansett. Regner med å besøke svoger på Mågerø. Han har begynt vårpussen,

Da må jeg bare tøffe forbi og mobbe litt.

 

Skulle gjerne overnattet ute i skjærgården denne helgen, men kvinnskapet mener det er for kalt....

Har ikke investert i dieselvarmer enda.Planen var å legge inn en søknad etter denne turen.

Men,men får prøve å lure henne neste helg. Håper det blir like kalt på nettene da.

 

Ha en god båthelg alle sammen hilsen W-945

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Starter fredag med en ettermiddagstur med kone og begge barna på 8 og 2. Det blir en kort tur i forholdsvis kjente farvann. Dvs. byfjorden eller hjeltefjorden, kanskje en tur til byn for å kjøpe is...

Tidlig på kvelden får jeg besøk av en annen som har samme båt som meg. Flott for meg for da får jeg en gjennomgang av båten fra en som har erfaring med båten.

 

Lørdagen skal jeg se om jeg får montert kartplotteren og så forhåpentligvis en ny tur ut for å bli mer kjent med båten.

 

Søndagen, om finværet holder seg, blir det nok en ny familietur i sikre farvann.

 

tj

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...