Jump to content

Billigste småbåtsplass i Trondheim?

Knerten95

Recommended Posts

Vil ha båtplass til min lille 14' Silver Viking til små turer ut i fjorden før vinteren kommer, har tilhenger men det ta tid å sette ut og sammboen er ikke så glad i det, også blir det enkelt å bare ta en tur plutselig hvis det bli fin vær på kvelden :)

Men, båtforeningen vil ha 500,- for medlemskap plus 300;- admin gebyr og deretter 435,- per måneder pluss 300;- admin gebyr

Totalt for 2 måneder er 1970;- det synes jeg er alt for dyrt er det andre steder som er billigere?

Hei vi har en privat marina ved Trondheimsleia. det koster ca 40.000 bare i materiell for en båtplass. i tillegg kommer vedlikehold og dugnadsinsats. Vanligvis er det en innskuddspris på 15-50.000 0g en årskontigent på 1500-3000. Det er de reelle kostnadene med å eie og drive en marina. Enkelte steder er det ville tilstander med kjøp og salg av båtplasser og plassene selges for hundretusenvis. Enkelte er veldig ute etter å tjene penger å gjøre butikk på dette. Vi har selfølgelig klausuler på slike ting så man slipper sånt.

De komunale båtplassene er noe helt annet. Under 1000 i måneden er nok veldig billig i forhold til enkelte andre steder i landet.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Nå er ikke prisen i Trondheim Båtforening (TBF) 1000 kroner per måned om man først skal ha en fast båtplass.

Prisen er lavere! Det at du nå kalkulerer inn de faste prisene på kun 2 måneder gir derfor noe feil bilde av prisen.

Selv har jeg båtplass midt i sentrum av Trondheim, for min Nimbus 35 Nova.

Jeg tror ikke jeg betaler mer enn 5500 kroner året for den plassen. Det er under 500 kroner per måned.

Det blir noe merkelig når man ønsker rimeligere båtplass i den byen som mest sannsynlig tilbyr de rimeligste båtplassene i hele Norge :giggle:

PS.

Det er ett fast innskudd for å ha fast båtplass i TBF, som er på 30.000 NOK. Dette innskuddet får man tilbake i sin helhet ved oppsigelse av plassen.

Redigert av Quaoar (see edit history)

Ja, jeg vet 435;- er veldig bra pris, ihvertfall for midt byen men som du sier Quaoar jeg har sett 1970 for 2 måneders leie og derfor ville sjekket om det finnes enkelte sted uten de finne vi får fra en finn marine.

Et sted kun med fortøyning muligheter uten strøm, dusj, og bra flytta brygga. Neste sesong kan den står utenfor Royal Garden til 435;- per måneder års avgift og admin gebyr spre seg ut godt over 8 måneder :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...