Knerten95 Startet 16.August.2014 Link til dette innlegget Startet 16.August.2014 Vil ha båtplass til min lille 14' Silver Viking til små turer ut i fjorden før vinteren kommer, har tilhenger men det ta tid å sette ut og sammboen er ikke så glad i det, også blir det enkelt å bare ta en tur plutselig hvis det bli fin vær på kvelden :) Men, båtforeningen vil ha 500,- for medlemskap plus 300;- admin gebyr og deretter 435,- per måneder pluss 300;- admin gebyr Totalt for 2 måneder er 1970;- det synes jeg er alt for dyrt er det andre steder som er billigere? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 16.August.2014 Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 Det er billig!! Sitér dette innlegget Link to post
Knerten95 Svart 17.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 Ja ikke så verst, men for bare to måneder og at jeg må være medlem først pluss admin gebyr blir det for mye Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 17.August.2014 Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 Under 1000 kroner pr.mnd er jo ikke akkurat mye. Men det er jo en prioritering hva man bruker penger på. Du får skaffe deg plass tidliger neste år da ;) Sitér dette innlegget Link to post
Knerten95 Svart 17.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 Hehe, ja kjøpte båt midt i år og måtte fikse den opp først men ja, neste år tidlig ute :) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.August.2014 Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 Hei vi har en privat marina ved Trondheimsleia. det koster ca 40.000 bare i materiell for en båtplass. i tillegg kommer vedlikehold og dugnadsinsats. Vanligvis er det en innskuddspris på 15-50.000 0g en årskontigent på 1500-3000. Det er de reelle kostnadene med å eie og drive en marina. Enkelte steder er det ville tilstander med kjøp og salg av båtplasser og plassene selges for hundretusenvis. Enkelte er veldig ute etter å tjene penger å gjøre butikk på dette. Vi har selfølgelig klausuler på slike ting så man slipper sånt. De komunale båtplassene er noe helt annet. Under 1000 i måneden er nok veldig billig i forhold til enkelte andre steder i landet. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Quaoar Svart 17.August.2014 Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 (redigert) Nå er ikke prisen i Trondheim Båtforening (TBF) 1000 kroner per måned om man først skal ha en fast båtplass. Prisen er lavere! Det at du nå kalkulerer inn de faste prisene på kun 2 måneder gir derfor noe feil bilde av prisen. Selv har jeg båtplass midt i sentrum av Trondheim, for min Nimbus 35 Nova. Jeg tror ikke jeg betaler mer enn 5500 kroner året for den plassen. Det er under 500 kroner per måned. Det blir noe merkelig når man ønsker rimeligere båtplass i den byen som mest sannsynlig tilbyr de rimeligste båtplassene i hele Norge PS. Det er ett fast innskudd for å ha fast båtplass i TBF, som er på 30.000 NOK. Dette innskuddet får man tilbake i sin helhet ved oppsigelse av plassen. Redigert 17.August.2014 av Quaoar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knerten95 Svart 17.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 Ja, jeg vet 435;- er veldig bra pris, ihvertfall for midt byen men som du sier Quaoar jeg har sett 1970 for 2 måneders leie og derfor ville sjekket om det finnes enkelte sted uten de finne vi får fra en finn marine. Et sted kun med fortøyning muligheter uten strøm, dusj, og bra flytta brygga. Neste sesong kan den står utenfor Royal Garden til 435;- per måneder års avgift og admin gebyr spre seg ut godt over 8 måneder :) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 17.August.2014 Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 I vår havn i Levanger betalervi et innskudd på kr 35.000. De pengene får en tilbake, når en selger plassen. Leie for båtplass på 4,10 m bredde for en 36 fots båt er ca kr 3.600 i året. De gir en månedsleie på kr 300 pr. måned, men jeg vil ikke påstå at Levanger er den billigste byen i landet. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.