Christina 3 Startet 17.August.2014 Link til dette innlegget Startet 17.August.2014 Hei. Oppdaget en oljelekkasje fra motoren på slutten av sommerferien Idag fikk jeg stupt ned i motorrommet og feilsøkt litt. Fant da ut at det lekker i oljeslangen som går fra oljefilteret og frem til motor. Denne slangen sitter selvfølgelig litt kronglete til å lurte på om jeg skulle foretatt en alternativ rep. frem til jeg tar den opp og skifter slangen. Tenkte litt sånn ut i det blå en remse med gummipakning som tåler olje med en litt bred slangeklemme rundt. Synspunkter ? Ville dette funka eller må jeg bite i det sure eplet og bruke tid og krefter på å skifte den ? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 17.August.2014 Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 Det der ser ut til å være en slange med stålcord. Varm motorolje med 3-4 bars trykk,er ikke lett å tette. Jeg hadde ikke gamblet på å trikse til noe her,konsekvensene av havari på denne slangen kan føre til langt flere timer og tusenlapper. Løsne slangen i en ende og fest en snor til den,dra så slangen ut og ta den til Eks. hydroscand for å lage ny. Nå bruker du snoren til å trekke den nye slangen på plass,pass på å få med litt plastspiral til å legge utenpå slangen på plasser den ligger inntil å gnisser. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
O.C Svart 17.August.2014 Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 Novatech Repair Tape har reddet meg flere ganger, både privat og på jobb(vvs). Kan anbefales. Fin å ha i båten til å lage feks. Provisoriske o-ringer etc. http://shop.thaugland.no/main.aspx?page=article&artno=43773815 Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 17.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 Den ligger helt åpent der hullet er.....ingen gnissing. Hmm får prøve en dag og skru den av.... Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 17.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 Den vulk teipen så jo veldig bra ut på reklamen da :-) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 18.August.2014 Link til dette innlegget Svart 18.August.2014 Seriøst, dette fikser du ikke med tape. Følg rådet over og gå til hydroscand. Slangen må byttes straks. Hvis det finnes en til, bytt denne også. Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 18.August.2014 Link til dette innlegget Svart 18.August.2014 Slangen må byttes.Alt annet er å regne som nødreperasjon for å kunne komme i land om uhellet er ute,og intet annet.Hvorfor?Fordi en lekk reperasjon er lik dyrt motorhavari. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 eller kapp slangen der den lekker og bruk et skjøtestykke/rør og solide doble slangeklemmer. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Janoho Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Niks, vil ikke anbefale det. Slike midlertidige reparasjoner har en tendens til å bli permanent Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.