Kenarn Startet 17.August.2014 Del på Facebook Startet 17.August.2014 Jeg sliter litt med oljetrykket på min Cummins motor. Når den har blitt kjørt og jeg setter den i fri,så faller trykket ned til 0.6. Når den er kald så har jeg rundt 5. Jeg bruker 15w40 olje som det står i boka og den er byttet i år. Noen mener jeg kan bytte til en tykkere olje? Er det noen her som har hatt det problemet. Når jeg kjører på ca1200 omd har jeg ca 1,6 Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Hei ! Jeg hadde samme problem på en W555 Cummins V8 Byttet til Pennzoil 15-40 å da ble problemet med at trykket sank til mindre enn en bar borte. (Varm motor en sommer dag) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Fru Jacobsen Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Helt utrolig men det samme skjedde en kompis. Etter overhaling av en cummins fikk han ikke opp oljetrykk. Byttet til Penzoil (som anbefalt av Cummins) og oljetrykket kom. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mons Olav Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 De amerikanske Penzoil og Royal Purple er oljer med spesielle tilsetninger som gjør godt i motoren virker det som. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
torbi Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Tenkte litt på om oljepumpe er blitt dårlig.? Eller så lekker det i et sted.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.