Jump to content

Dobbelinstallasjon: Hvordan finne rett propell når kun en byttes?

Frøken Fryd

Recommended Posts

Ønsker å prøve nye propeller men forhandlerene har ikke par på lager. Er det mulig å bytte en av de og se om resultatet er bedre? Jeg leser av forbruket direkte så jeg burde iallefall kunne se om motoren med testpropellen jobber lettere eller tyngre. Jeg ser vel også for meg at jeg kan sjekke om jeg kan holde en annen cruisefart med ett annet turtall/forbruk på testpropellen. Toppfart og topp turtall blir verre å teste med bytte av bare en propell.

Har også en annen utfordring og det er at spakene synkroniserer på turtallet når de står noenlunde likt, må få bypasset det hvis jeg skal teste det men det er vel bare å nappe ut kabelen mellom aktuatorene...

Du vil uansett få en pekepinn på hvordan forskjellen er. Jeg ville gjort en antakelse om at toppturtallet endret seg med halvparten så mye som ved bytte av begge propeller. Tilsvarende for hastighetsendring ved kjente turtall. Det blir ikke helt riktig, men jeg vil tro at du ikke har så veldig stor feilmargin.

Redigert: Må legge til at dette gjelder ved mindre justeringer. Satser du på å endre turtall med 30%, vil det ikke være særlig lineært og andre metoder må benyttes.

Redigert av tilplan (see edit history)

Anbefaler deg å ta kontakt med Winrace. holder til i Froland men har hele Norge som Kundegruppe. Dette er gutter som lager propeller fra bunnen av til deg. Ta en telefon eller send dem en e-post der du forklarer problemet ditt og de kan nesten 100% sikkert hjelpe deg. Det disse ikke kan om propeller, er ikke verdt å vite. Har brukt dem et par ganger og kan ikke få fullrost service og kunnskap. http://www.winracepropellers.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...