PerPors Svart 22.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Jeg hører ett klikk når jeg trykker nøkkelen inn.. Iallefall.. Ikke tenkt over om den slår ut igjen :) Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 22.August.2014 Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Ja det klikker uansett, jeg ble lurt kraftig av dette første gang jeg var borti fenomenet, bare å knipse til fjæra og den detter tilbake der den skal være Sitér dette innlegget Link to post
PerPors Svart 22.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Hvor ser jeg det ? Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 22.August.2014 Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Magneten har et slag på flere cm. I det tilfellet jeg var borti var magneten låst helt inne, flyttet seg bare noen mm og klikket gjor det når stempelet bunner, det var bare å pirke lett borti den så spratt den ut, du ser det med en gang Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 22.August.2014 Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Tror ikke det er powerpack siden du får gnist uansett om den er svak. Har du juster opp tomgangen,eller justert blandings forholdet mellom luft og bensin? Og den røde tappen er manuell choke. Den skal stå pekende bakover når den er slått av. Hvordan er justeringen din av gassvaier? Sitér dette innlegget Link to post
PerPors Svart 22.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Ingen forandringer er gjort fra den startet og gikk. Annet enn byttet plugger og justert manuell choke.. Den ble satt rett igjen igår og set var fortsatt null action :) Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 22.August.2014 Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 (redigert) Men du sier du hadde litt problemer med den selv før når du fikk start på den. Du skrev jo at du aldri fikk den til å gå helt pent og at den stoppet på lavt turtall. Kan det være at forgasserne dine ikke får nok drivstoff selvom tennpluggene dine er våte. Jeg hadde start problemer med min evinrude 60 hk 89mod,Jeg hadde svak gnist ,men pluggene ble våte,og da viste det seg at det var den elektriske choken som tullet,men da jeg satte den på manuelt startet den som den skulle. Tror gnisten på disse motorene er litt svake. Redigert 22.August.2014 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PerPors Svart 22.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Ja.. Ingenting er gjort med den siden den gang annet enn plugger og chokedingsen. Dvs jeg har ikke justert tomgang/ bensin/gassvaier så alt det er helt nøyaktig slik det var da jeg kjøpte den og den starta i det minste. Forrige eier sier den fungerte fint før jeg fikk den. Ergo den lik på innstillinger som fra da den startet og gikk fremfor nå som det er null start Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 22.August.2014 Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Lurer på om det er noe som kan ha gått tett eller noe i dysene dine i forgasserene,eller at membranen i besinpumpa di er blitt dårlig så den ikke pumper nokk drivstoff. Har forøvrig ingen andre forslag. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 22.August.2014 Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Vi hadde en 85-86mod Evinrude 50hk to syl med to forgassere. vi måtte skifte bensinslangene til forgasserne da dem var morkne. Hadde den i mange år og det er nok den mest lettstarta påhengeren jeg har vært bortti. den var det autolube på og det fungerte helt knirkefritt mens vi hadde den ihvertfal! aldrig noe trøbbel med motoren. Vi gjorde alt av vedlikehold selv, etter instruksjonsboka. fikk skiftet impeller en gang av verksted. Motoren har minimalt med elektronikk, så jeg tror det er enten forgassere/bensintilførsel eller tenning/coil Start med å skifte plugger og rens forgasserne. Rekner med du har satt pluggledningene rett? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
PerPors Svart 22.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Plugger er skifta og gasserne er strøkne :) Mye elektronikk på min 94 iallefall.. Så mye ledninger at lokket er køddent å få på :p Sitér dette innlegget Link to post
PerPors Svart 23.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 (redigert) Midt i bildet ditt - er det et stag (for automatisk justering av fortenning?) som har hoppa av, eller har du løsna det med vilje? Redigert 23.August.2014 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PerPors Svart 23.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Bilde fra Google :) på min så sitter den på :) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 - ja det ville jo vært litt for enkelt.... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 staget av skal normalt heller ikke forårsake at motoren ikke vil starte overhodet, men den vil ikke gå spesielt pent :) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hobby 430 Sport Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Tror du må ut med den nederste dysa i forgasseren din eg å få blåst denne skikkelig rein, helst demonter forgasseren å blås alle dyser reine, skal ikkje mer en et kattehår eller 1/4 vanndråpe inni der så har du et hel¤%/te. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
PerPors Svart 26.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Coil skiftet... God gnist.. Nå tenner den men kun når jeg kjører på starteren og full choke mens jeg pumper på bensinbelgen... Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Gåen bensinpumpe! kjøp ny, den virke som den er helt ok, membran og alt like fine men den leverer ikke nok, var borti en yamaha Vmax nylig med akkurat dette problemet Sitér dette innlegget Link to post
PerPors Svart 26.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Ok :) Kan det være den som kødda når jeg ikke fikk gitt full gass og ? Hvor finner jeg rimelig pumpe ? :) Sitér dette innlegget Link to post
PerPors Svart 26.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 http://www.ravnsgarage.no/fuel-pump-kit-johnson-evinrude- Kan dette funke ? Sitér dette innlegget Link to post
PerPors Svart 8.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Bensinpumpe overhalt... Fortsatt dritt... Men nå tenner den såvidt.. Ser ut til at feilen ligger i forgasserne.. De pakninger som sitter under topplokket på forgasserne er relativt gamle virker det som Bytta coil og powerpack... Nå blir det overhaling av gasserne i tillegg... Dvs jeg har bestillt forgasserkit :) Er veldig på nært å ta opp lån og handle kliss ny motor... Hardt å ikke få kommet ut å fiske :( Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 8.September.2014 Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Du har ikke knekte eller flisete read ventiler da ? Sitér dette innlegget Link to post
PerPors Svart 8.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 De ser veldig bra ut.. Det er det som irriterer meg.. Alt er veldig rent og pent...ikke slitent og jævlig slik som mariner motoren jeg fiksa :) Sitér dette innlegget Link to post
PerPors Svart 16.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Da har jeg kommet litt lengre... Overhalt gasserne og montert... Testa men det skjer fortsatt like lite... Pokker så irriterende at ingen båtmotorverksteder gidder å feilsøke... Så fort jeg nevner at jeg fikser skruinga selv bare jeg får vite hva jeg må gjøre så blir det surr... Betaler gjerne penger om noen vil finne ut om motor er verdt å fikse eller om den rett og slett er søppel! Er over grensa fortvila nå... Mange års drømmer renner vekk :( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.