Jump to content

Evinrude 1994 mod 50hk 2T vil ikke starte

PerPors

Recommended Posts

Men du sier du hadde litt problemer med den selv før når du fikk start på den. Du skrev jo at du aldri fikk den til å gå helt pent og at den stoppet på lavt turtall. Kan det være at forgasserne dine ikke får nok drivstoff selvom tennpluggene dine er våte. Jeg hadde start problemer med min evinrude 60 hk 89mod,Jeg hadde svak gnist ,men pluggene ble våte,og da viste det seg at det var den elektriske choken som tullet,men da jeg satte den på manuelt startet den som den skulle. Tror gnisten på disse motorene er litt svake.

Redigert av MorganX (see edit history)

Ja.. Ingenting er gjort med den siden den gang annet enn plugger og chokedingsen. Dvs jeg har ikke justert tomgang/ bensin/gassvaier så alt det er helt nøyaktig slik det var da jeg kjøpte den og den starta i det minste. Forrige eier sier den fungerte fint før jeg fikk den. Ergo den lik på innstillinger som fra da den startet og gikk fremfor nå som det er null start

Vi hadde en 85-86mod Evinrude 50hk to syl med to forgassere. vi måtte skifte bensinslangene til forgasserne da dem var morkne. Hadde den i mange år og det er nok den mest lettstarta påhengeren jeg har vært bortti. den var det autolube på og det fungerte helt knirkefritt mens vi hadde den ihvertfal! aldrig noe trøbbel med motoren. Vi gjorde alt av vedlikehold selv, etter instruksjonsboka. fikk skiftet impeller en gang av verksted.

Motoren har minimalt med elektronikk, så jeg tror det er enten forgassere/bensintilførsel eller tenning/coil

Start med å skifte plugger og rens forgasserne. Rekner med du har satt pluggledningene rett?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 2 uker senere...

Bensinpumpe overhalt... Fortsatt dritt... Men nå tenner den såvidt.. Ser ut til at feilen ligger i forgasserne.. De pakninger som sitter under topplokket på forgasserne er relativt gamle virker det som

Bytta coil og powerpack... Nå blir det overhaling av gasserne i tillegg... Dvs jeg har bestillt forgasserkit :)

Er veldig på nært å ta opp lån og handle kliss ny motor... Hardt å ikke få kommet ut å fiske :(

Da har jeg kommet litt lengre... Overhalt gasserne og montert... Testa men det skjer fortsatt like lite...

Pokker så irriterende at ingen båtmotorverksteder gidder å feilsøke... Så fort jeg nevner at jeg fikser skruinga selv bare jeg får vite hva jeg må gjøre så blir det surr...

Betaler gjerne penger om noen vil finne ut om motor er verdt å fikse eller om den rett og slett er søppel!

Er over grensa fortvila nå... Mange års drømmer renner vekk :(

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...