Elise Startet 20.April.2005 Link til dette innlegget Startet 20.April.2005 Har kjøpt en Johnson 20 hk 1998 modell. Hvilken oljeblanding skal denne ha. Har kjørt den på 2 % i dag, men den den går ikke helt rent. Tenkte det muligens det skyltes at den soter ned pga. for mye olje................. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Har kjøpt en Johnson 20 hk 1998 modell. Hvilken oljeblanding skal denne ha. Har kjørt den på 2 % i dag, men den den går ikke helt rent. Tenkte det muligens det skyltes at den soter ned pga. for mye olje................. <{POST_SNAPBACK}> 2% blanding er en standard blandingsforhold. Om du bruker 2 eller 4% så tviler jeg på om du merker forskjellen. Om de nye 2-takterne går på 1% er jeg usikker på, da de normalt har egen oljetank og eget blandingssystem. 2% blandingsforhold er riktig. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Gunga Din Svart 20.April.2005 Link til dette innlegget Svart 20.April.2005 Jepp min gamle Johnson gick på 2% blandning ! tror bare det er 'jappsarna' som går på 1% blandning ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
atletico1 Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 Jepp min gamle Johnson gick på 2% blandning ! tror bare det er 'jappsarna' som går på 1% blandning ! <{POST_SNAPBACK}> Mener at rundt 1990 modeller av Evinrude (som er samme som Johnson) gikk på 1%. Ta å ring forhandler så er du sikker. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 Mener at rundt 1990 modeller av Evinrude (som er samme som Johnson) gikk på 1%. Ta å ring forhandler så er du sikker. <{POST_SNAPBACK}> kan sikkert vara rett, mina utombordare var eldre, 70 o 80 talsmodeller......världens beste,startade alltid! (nu har även jag en 4 hk ris-kokare!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
740 c Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 Anbefaler at du bruker 2% oljeblanding,med dagens oljekvaliteter får du ikke noen sotingsproblem i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.