Hallaron Startet 21.April.2005 Link til dette innlegget Startet 21.April.2005 ... selv om jeg har lest det her på forumet tidligere. Gullfiskene ler av meg når det snakkes om hukommelse, og jeg husker altså ikke følgende; Den mye omtalte Baatplassenvimpel, skal den henge oppe hele tiden? Skal den henge under SB eller BB salingshorn? PS har søkt litt på salingshorn og vimpel, men fant det ikke... Håper noen føler seg kallet til å opplyse meg, selv om jeg burde vite det.. 1/2-geir Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Gunga Din Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 Hej 1/2-geir den skall hänga under SB salingshorn, när du er hemma i Norge....... kommer du utomlands så setter man det besökande landets flagg under SB og flyttar över klubbvimplar til BB ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hallaron Svart 21.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 Ttakker Gunga Din, skal den taes ned om natten, eller kan den henge oppe hele tiden ? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Gunga Din Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 klubbvimplar brukar hänga oppe dygnet runt en gjestflagg däremot skall man ta ner samtidigt med båtens flagg! (nu er det inte så petnoga med gjestflaggen, dom flesta låter den oxo hänga oppe dygnet runt!) har du flera klubbvimplar, så skall om du er med i en kunglig klubb, så skall den vimpeln hänga överst! ex KNBF även en rikstäckande klubb (ikke kunglig) skall hänga över en lokal klubb...... tror ingen hänger dig om du gör feil, tror ikke det finns lagar för dette utan det er mer tradisjon! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hallaron Svart 21.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 Takker for god og presis informasjon. tror ingen hänger dig om du gör feil, tror ikke det finns lagar för dette utan det er mer tradisjon! <{POST_SNAPBACK}> Neida, det er jo ikke såååå viktig, men tradisjoner sitter ganske dypt i maritime kretser, og man ønsker jo å gjøre det riktig - nå vet jeg i alle fall når jeg har gjort det galt 1/2-Geir Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Syvert Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 ...tror ingen hänger dig om du gör feil, tror ikke det finns lagar för dette utan det er mer tradisjon! <{POST_SNAPBACK}> Heisan Gunga Din har (som vanlig ) helt rett. Det er ingen regler for dette, men gode tradisjoner kan være gode å ha de også! Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Belly Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 I båthavna hos oss har alle seilforeningsvimplene sine under BB salingshorn. Er det lokal vestlandstradisjon? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Hej 1/2-geir den skall hänga under SB salingshorn, när du er hemma i Norge....... kommer du utomlands så setter man det besökande landets flagg under SB og flyttar över klubbvimplar til BB ! <{POST_SNAPBACK}> Meningen med dette er vel at styrbord er "smørsida". De man vil gjøre stas på, eller det som er viktigst henger derfor der. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.