Jump to content

Hvor og når skal vimpelen henge?

Hallaron

Recommended Posts

... selv om jeg har lest det her på forumet tidligere. Gullfiskene ler av meg når det snakkes om hukommelse, og jeg husker altså ikke følgende; Den mye omtalte Baatplassenvimpel, skal den henge oppe hele tiden? Skal den henge under SB eller BB salingshorn?

PS har søkt litt på salingshorn og vimpel, men fant det ikke... Håper noen føler seg kallet til å opplyse meg, selv om jeg burde vite det.. :confused:

1/2-geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

klubbvimplar brukar hänga oppe dygnet runt

en gjestflagg däremot skall man ta ner samtidigt med båtens flagg!

(nu er det inte så petnoga med gjestflaggen, dom flesta låter den oxo hänga oppe dygnet runt!)

har du flera klubbvimplar, så skall om du er med i en kunglig klubb, så skall den vimpeln hänga överst!

ex KNBF

även en rikstäckande klubb (ikke kunglig) skall hänga över en lokal klubb......

tror ingen hänger dig om du gör feil, tror ikke det finns lagar för dette utan det er mer tradisjon! :smiley:

S/Y Gunga Din

Takker for god og presis informasjon.

tror ingen hänger dig om du gör feil, tror ikke det finns lagar för dette utan det er mer tradisjon! :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Neida, det er jo ikke såååå viktig, men tradisjoner sitter ganske dypt i maritime kretser, og man ønsker jo å gjøre det riktig :yesnod: - nå vet jeg i alle fall når jeg har gjort det galt :lol:

1/2-Geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Hej 1/2-geir

den skall hänga under SB salingshorn, när du er hemma i Norge.......

kommer du utomlands så setter man det besökande landets flagg under SB og flyttar över

klubbvimplar til BB !

<{POST_SNAPBACK}>

Meningen med dette er vel at styrbord er "smørsida". De man vil gjøre stas på, eller det som er viktigst henger derfor der.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...