Divemaster Startet 21.April.2005 Del på Facebook Startet 21.April.2005 Nå setter jo våren inn for fult, så tenkte at jeg skulle legge inn litt om hva som skal gjøres / blir gjort. Har ennå ikke installert septiktank, men skal gjøre det i løpet av de neste ukene, men været er for fint til å jobbe inne, så begynte med akterdekket i går ettermiddag.... En ganske stor jobb, da dette dekket ikke har sett olje på mange år.... men med litt tålmod og arbeid, så ser det neste nytt ut. skal opp i båten nå, for å fortsette, samt for å ta ombord 500 L diesel før helgen, og snu et par av luftintakene mine, som er satt på feil vei, (samt at ett av disse nesten ble revet vekk av sterk sjøgang når vi tok henne opp fra Italia.).. De er "grillrister" som er festet oppe på overbygget, og per dags dato så vil vann drives inn fremme i fra, mens jeg vil ha disse andre veien, slik at sjø og regnvann ikke kommer inn framme i fra... skal ta noen bilder senere i dag... Ellers så er alt som vii har gjort ombord også beskrevet i linkene nedenfor.... bortsett fra installasjonen av nytt ekkolodd som jeg også gjorde i går.. bilder kommer... My Italian Job Del 1 My Italian Job - Maskiner Bunnvask + bunnventiler Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Careka Svart 22.April.2005 Del på Facebook Svart 22.April.2005 (redigert) ref Har ennå ikke installert septiktank, men skal gjøre det i løpet av de neste ukene, Antar at du har skaffet en i plast. slik at du slipper lekkasjer senere. (denne kommer det mange comments på) Redigert 22.April.2005 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Divemaster Svart 22.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2005 (redigert) Antar at du har skaffet en i plast. slik at du slipper lekkasjer senere.(denne kommer det mange comments på) <{POST_SNAPBACK}> Har ikke anskaffet dette ennå, men er lagervare, så ingen problemer med leveranse på 2 dager.... har lest en del her, og andre plasser, om dette, så er svært var og vurderer mange alternativer om hvor den skal plasseres med lett tilgang for god installasjon, og lett fjerning igjen hvis behovet skulle oppstå.. Ellers så gjorde jeg akterdekket ferdig i går, og snudde to av luftinntakene, slik at åpningen vender rette veien (i fra mitt synspunkt da).. Åpningene vender nå bakover.... for å fremdeles ha dreneringen riktig i nedre delen av disse tok jeg Styrbord og monterte på babord side og omvendt .... Samt at ekkolodd som ble installert inne på førerposisjonen er på plass. Repeater blir senere installert på flybridgen. Dette blir til å vente intil jeg har fått det nye trekket for instrumentpanelet på flybridgen... (burde komme i dag eller tidlig i neste uke... og da blir torpedoskjermen montert igjen.. (etter deler ble slått istykker av sjøsprøyt....). ellers frå den gang som jeg hadde båten på land ..... her nede her var det en bunnventil som måtte byttes.... som var noe Æ#¤%% da jeg akkurat ikke klarer å nå ned til den nederste delen av gjengene.... lett å legge en liten rørstump på for å stenge / åpne, men ikke lett å demontere... samt en til som var like vanskelig litt lengre akterut.... I dag blir det forhåpentligvis litt polering av overbygg.... Redigert 22.April.2005 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.