roeren Startet 21.August.2014 Del på Facebook Startet 21.August.2014 (redigert) En robåt kan brukes til så mangt! Og "alle" kan ha glede av den! Det gjelder bare å utstyre den riktig: Men man kan saktens ro stille turer alene: Har sagt det før, og sier det igjen: Et ganske lite og høyt pigget luggerseil er mye mer praktisk enn det tradisjonelle gaffel- eller spriseilet - for ikke å snakke om råseil! Med luggerseil kan alle og enhver....! Man skal hjem igjen. Eller ut etter fisken som snarest en kort ettermiddag. Eller hente noen i vind og regn og/eller lite tid. Da er en påhengs svært så greit! Her er det brønn som snekres inn; litt vanskelig, men svært trygt og effektivt! En annen løsning: Motorfeste utenpå, ikke på langt nær så trygt og effektivt som motorbrønn, men mindre inngrep i båten (men hvorfor det??) Redigert 21.August.2014 av roeren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 21.August.2014 Del på Facebook Svart 21.August.2014 Opplevde en del ganger i sommer når jeg stoppet påhengeren på gummibåten og rodde istedet, at folk i andre båter kom bort og lurte på om jeg skulle taues, eller om jeg hadde problemer med motoren.... Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
-morten- Svart 21.August.2014 Del på Facebook Svart 21.August.2014 Min første båt var en Rana 14,5 fra 1967 veldig fin båt og lett å ro til å være tverrskotting! gikk 6 knop med 4HK Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
roeren Svart 21.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2014 Mange av Ranabåtene er svært gode robåter, og kan godt seiles. Da har man en skikkelig all-round-båt! Noe for alle og enhver! Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 23.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2014 Kanskje noen av dere med en robåt uvirksom på nøstet eller i bua skulle utstyre den med brønn og liten rigg - og få den i bruk? Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 23.August.2014 Del på Facebook Svart 23.August.2014 Har selv en oselvar som jeg har pusset opp i vinter.Har noen en gammel rigg med seil til en slik liggende som man kunne tenke seg å kvitte seg med,så send meg en IM. Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 30.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2014 Det lille luggerseilet som det er bilde av lengre oppe, skal nå få en liten justering/forbedret (?) form - og ny rå. Følg med! Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 30.August.2014 Del på Facebook Svart 30.August.2014 Rodde inn en færing på torgdagen i Bergen i sommer, var artig det.... Sitér dette innlegget Link to post
www.com Svart 30.August.2014 Del på Facebook Svart 30.August.2014 De beste robåtene er uten tvil oselvarhttp://www.oselvarverkstaden.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.