Hobby 430 Sport Startet 21.August.2014 Link til dette innlegget Startet 21.August.2014 Hei, Er det noen som kan veilde meg?? Får ikkje motoren til å gå uten å "kortslutte" 1 og 2 Når eg "kortslutter" 1 og 3 kommer innslaget/tannhjulet ut men roterer ikkje! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Dinamo Svart 21.August.2014 Link til dette innlegget Svart 21.August.2014 Når du kortslutter 1 og 3 skal tannhjulet komma ut, og starteren gå rundt. Hvis tannhjulet kjem heile veien ut, at der ikkje er noka "heft" på veien, so er feilen i startinnslaget, det skal nemlig kortslutta 1 og 2 når tannhjulet er HEILT ute. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 21.August.2014 Link til dette innlegget Svart 21.August.2014 Når du har + koblet til 1 og - til jord er det riktig. Det som skal skje når du også legger + til 3 er at innslaget reagerer, som du sier at det gjør.Men samtidig skal innslaget, når alt er OK legge en innvendig forbindelse mellom 1 og 2, denne skal føre hovedstrømmen fra batteriets + og frem til startmotoren, via 1 og 2.Slik som du beskriver problemet vil jeg gjette på at det er den innvendige bryteren mellom 1 og 2 som fusker, eller at du har dårlig kontakt på en av disse.Lykke til! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hobby 430 Sport Svart 22.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Takk :) då er det nok noe gruff inni der som ikkje er som det skal :) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Hobby 430 Sport Svart 23.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Då var innslaget demontert, kontakflatene på kontaken var ganske skitten, så fikk pusset frem kobberen igjen, montert sammen og nå går som den skal :) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Dinamo Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Då var innslaget demontert, kontakflatene på kontaken var ganske skitten, så fikk pusset frem kobberen igjen, montert sammen og nå går som den skal :) Kjekt at det var akkurat så enkelt som jeg hadde en mistanke om. Akkurat den feilen er en gjenganger, og generelt er det jo "kontaktvansker og løsaktige forbindelser" som har en tendens til å skape problemer - også i elektriske anlegg :saint: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.